دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی «سعدی پیام‌آور صلح» به مناسبت بزرگداشت سعدی در شیراز استقرار یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این دبیرخانه به منظور برگزاری مراسم سعدی در طول سال و تولیدات فاخری از آثار این شاعر گرانقدر به جامعه ایجاد شد .

آقای همتی افزود : همچنین امروز به‌ مناسبت یادروز سعدی مراسم خوشنویسی اشعار سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ شیرازی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد : در این مراسم 50 نفر از خوشنویسان برترکشور در جوار آرامگاه سعدی به ارائه آثار خوشنویسی خود ‌پرداختند که این مراسم تا امشب ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: علاوه بر این 40 اثر خط و نقاشی نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است .

آقای همتی افزود : آثاری که از خوشنویسان جمع‌آوری می‌شود به‌صورت کتابی چاپ می‌شود .

نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی از حکایت‌های سعدی هم از عصر امروز به ‌مدت یک هفته در شیراز برگزار می شود.

آقای همتی از برگزاری شب شعر سعدی با حضور شاعران برجسته فارس در جوار آرامگاه سعدی خبر داد و گفت: این شب شعر از ساعت 20 امشب آغاز می ‌شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فیلم سعدی شناسی در سال آینده خبر داد و افزود : این جشنواره با محور تولید فیلم‌های کوتاه به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که فراخوان آن به کشورهای مختلف اعلام می‌شود و زمان برگزاری آن نیز در سال آینده در یادروز سعدی است./س

برچسب ها: دبیرخانه ، جشنواره ، سعدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.