معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از كشاورزان امسال 60 درصد افزایش می یابد.

ناصر توكلی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود : پارسال خرید تضمینی گندم از كشاورزان با نرخ چهار هزار و 200 ریال صورت گرفت كه این نرخ امسال به پنج هزار و 500 ریال افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینكه در سه استان گرمسیری كشور برداشت گندم آغاز شده، گفت: البته یك هزار ریال نیز به عنوان جایزه تولید به آن اضافه شده و گندم معمولی شش هزار و 500 ریال و گندم دوروم شش هزار و 800 ریال از كشاورزان خریداری خواهد شد.

توکلی افزود: طبق آمار سازمان غله كشور 9 میلیون تن گندم برای تهیه آرد مورد نیاز است و عملكرد فعلی در افزایش سطح كشت، شرایط اقلیمی مناسب، مدیریت درست و اندیشیدن تمهیدات لازم می توانیم 9 میلیون تن گندم مازاد داخلی را خریداری كنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی همچنین گفت: در كنار این موارد افزایش قیمت خرید گندم از كشاورزان امكان خرید كامل گندم داخلی را می دهد كه در این صورت دیگر نیازی به واردات این كالای اساسی نخواهیم داشت و این یعنی حماسه آفرینی واقعی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی كه مقام معظم رهبری نیز بر آن تاكید دارند.

توكلی در ادامه با اشاره به تولید مینی تیوبر در استان اردبیل اظهار كرد: یكی از شاخص های حوزه كشاورزی استان اردبیل تولید بذر مینی تیوبر است كه این استان در تولید پایدار محصولات كشاورزی كشور نقش اساسی ایفا می كند، بطوریكه با تولید بذر سورگوم نیاز كل كشور تامین می شود.

وی افزود: با تولید 95 درصدی ذرت بذری نیازها رفع می شود و با اقدامات مناسبی كه توسط استان صورت گرفته، علاوه بر نیاز سیب زمینی استان بذر مینی تیوبر به دیگر استان ها صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی همچنین گفت: این بذر علاوه بر اردبیل در هشت استان دیگر نیز تولید می شود و طی سال گذشته ما در زمینه واردات بذر سیب زمینی و مینی تیوبر به خود كفایی رسیده و حتی به برخی كشورها نیز صادرات داشتیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، قیمت ، خرید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.