نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تحقق پروژه های مهم در سفرهای پیشین هیئت دولت به آبادان سبب بی اعتماد مردم می شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛ سید حسین دهدشتی عصر یکشنبه در پایان جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سه دوره پیشین هیئت دولت به آبادان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: جلسه یاد شده موضوع خاصی را در بر نداشت. با توجه به اینکه دو ماه تا پایان دولت فعلی باقی مانده قاعدتا هم چیز خاصی در بر ندارد، دولت خیلی هنر کند مصوبات قبل را بررسی کند و قدمی بردارند که البته تحقق مصوبات قبل هم خوب نبوده و طبق آمار و ارقام این مسئله چه درسطح استان و چه درسطح شهرستان به همین منوال بوده است.

وی اظهار کرد: در سطح استان خوزستان بیش از 700 مصوبه در سه دوره سفر هیئت دولت به استان خوزستان داشتیم که از نظر کمی (تعداد) بیش از 300 مصوبه یعنی چیزی حدود 65 درصد مصوبات محقق شده اند.

دهدشتی تصریح کرد: از لحاظ اعتباری و ریالی نیز حدود 30 درصد اعتبارات پرداخت شده است اما بسیاری از مصوبات مهم و تاثیرگذار استان که نیازمند اعتبار بود در واقع تحقق نیافت و در آبادان هم نیز وضعیت به همین منوال است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سرجمع سه دوره سفر هیئت دولت به استان خوزستان برای شهرستان آبادان 140 مصوبه داشتیم که به طور تقریبی حدود 50 درصد آن محقق شده  که از نظر ریالی تنها 20 درصد آن محقق شده است.

دهدشتی با اشاره به اینکه بر روی بحث مصوبات هم حرف زیاد است، ادامه داد: بطور مثال واگذاری سه هزار خط تلفن ثابت یا ساخت نماهنگ و یا یک فیلم با موضوع دفاع مقدس یک روال عادی کار یک دستگاه یا وزارتخانه است که متاسفانه اقدام به این روش انتظارات به حق مردم آبادان را برآورده نکرده است.

وی گفت: واقعیت آن است که عدم تحقق پروژه های مهم سبب بی اعتمادی مردم می شود. اینکه در این دو ماه باقی مانده از عمر دولت فعلی قرار است چه اتفاقی بیفتد خدا می داند، دور چهارم سفر هیئت دولت بیشتر به ارائه گزارش روند مصوبات سفرهای دوره های قبل می گذرد.

دهدشتی افزود: در گزارشی که به نماینده دولت (وزیر ورزش وجوانان به عنوان معین آبادان) ارائه شد مباحثی همچون معرفی ظرفیتهای شهرستان، عدم رفع مشکل آب شرب مردم (قرار بود دو یا سه سال قبل به انجام می رسید)، بحث اتمام جاده آبادان ماهشهر با سه سال دیر کرد و تاخیر و برخی موارد دیگر لحاظ شد.

این نماینده در خصوص جاده آبادان ماهشهر اظهار کرد: انجام این کار با تاخیر سه ساله نه تنها جای تقدیر ندارد بلکه جای شرمندگی دارد و باید از مردم عذرخواهی کرد.

به گفته دهدشتی باید دید در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور در استان برگزار می شود، رئیس جمهور چه خواهد گفت که البته زیاد هم امیدوارکننده به نظر نمی رسد.

وی تصریح کرد: مشکلات معلوم و راهکارها نیز مشخص است ولی متاسفانه مصوبات اجرایی نمی شوند.

دهدشتی در خصوص دلایل عدم اجرای این مصوبات یادآور شد: بسیاری از این مصوبات نیاز به پیگیری خود رئیس جمهور و وزرا دارد. زمانی بود که دولت بر اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارهایی را به انجام می رساند و سپس نمایندگان می رفتند یک کارهای فوق العاده ای را تصویب ودنبال می کردند اما الان کار ما نمایندگان به ویژه در چند سال اخیر آن شده که به دنبال خود مصوبات دولت برویم، چیزی را که دولت خود مصوب کرده و اعتقاد دارد ما باید بدویم که انجام شود در صورتی که در هیچ جای دنیا چنین شیوه ای روال نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که این دور از سفر هیئت دولت جنبه تبلیغاتی دارد که البته مردم ما هوشیارتر از این حرفها هستند اما در عین حال ما به عنوان نمایندگان مردم باید از هر فرصتی استفاده کنیم و مسائل را پیگیری کنیم.

دهدشتی گفت: در سالهای گذشته دولتها آمدند و رفتند و ما باز هم باید همچنان مشکلات را گوشزد کنیم تا شاید  بعضی از کارها حداقل حرکت کند و به جلو برود./ک

برچسب ها: مصوبات ، سفرهای ، پیشین ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.