معاون پژوهشگاه زلزله شناسی اعلام کرد: زلزله ی ۱۰ ریشتری با مبنای علمی ، ایران را نخواهد لرزاند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی رادیو فصلی بهار، مهدی زارع معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ایران در گفت و گو با برنامه صبحگاهی این  رادیو اعلام کرد  : برخی از سایت های خبری  از قول سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کردند که زلزله ای به بزرگی   ۱۰ ریشتر در ایران رخ خواهد داد  که این خبر پایه و اساس   علمی ندارد. 

معاون پژوهشگاه زلزله شناسی  افزود :گسل ها ،  باتوجه به تغییر شکلی  که در سیستم توسعه ایمنی می آورند . در زمان های مختلف  با آزاد شدن انرژی به صورت  غیر لرزه ای و ۱۰ درصد لرزه ای  حرکت می کنند .  که منجر به زلزله و پس لرزه هایی می شود . در حوادث اخیر  زمین لرزه هایی در برخی از استان ها چون  بوشهر ،سیستان و بلوچستان با مرکزیت سراوان ، اصفهان و آذربایجان غربی به وقوع پیوست . که  خوشبختانه   کمترین میزان خسارت داشته است  . 

وی تاکید کرد : با وجود زمین لرزهایی که از ۲۰ فروردین در بوشهر و در برخی از استان های كشورمان  اتفاق افتاده است . وموجب خبر سازی شده ، خوشبختانه این زمین لرزه ها باعث خسارت و نگرانی جدی  نبوده است . 

زارع  با اشاره به تاریخ وقوع  بالاترین درجه  زلزله در کشورمان گفت: تنها زمین لرزه ای که وسعت بالایی داشته نه تنها در ایران و خاورمیانه بلکه در  ۵۰ سال گذشته  در  کشور شیلی زلزله ای با وسعت ۱۰ ریشتر بوده است و تاکنون  در  تاریخ کشورمان  زلزله  ای به وسعت ۱۰ ریشتر ثبت نشده 
است. 

زارع در پایان تاکید کرد : بیش از ۹۵درصد از شهر های  كشور ایران زلزله خیز بوده و بایستی با   ایمنی ،  مقاوم سازی ساختمان ها و آگاه سازی مردم در مورد پدیده زلزله از ضرر و زیان این پدیده طبیعی  تا حد امکان بکاهیم./ي2 
برچسب ها: رادیو فصلی ، زلزله ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار