یک کارشناس مسائل مذهبی ارتباط عاطفی و عاشقانه قبل از ازدواج را براساس احساسات زودگذر و ناپخته دانست که مانع توجه جوانان به اصل همتایی در ازدواج می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز بر ازدواج به سبک ایرانی - اسلامی تاکید و با اشاره به ویژگی‌های ازدواج عاقلانه اظهار کرد: ازدواج‌های رابطه‌ای بر روی اصول مشخصی پایه‌گذاری نمی‌شود و عاقلانه نیست و نتیجه مطلوبی به بار نمی‌آورد.

وی با تاکید بر اصل همتایی، داشتن اعتقادات مشترک، توجه به همتایی مذهبی، خانوادگی و فرهنگی را از جمله مولفه‌های ازدواج موفق برشمرد.

دهنوی با بیان این که «ازدواج هیچ منافاتی با ادامه تحصیل ندارد» افزود: تحصیل، همراه با تشکیل خانواده موجب برکت و استحکام هرچه بیشتر پایه‌های زندگی می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی بددلی را جزء بزرگترین عیوب و دومین اختلال روانپزشکی ذکر کرد و خواستار توجه جدی جوانان به این مساله قبل از ازدواج و انتخاب شریک زندگیشان شد.

دهنوی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرد و یادآور شد: اسلام برای تمام مهارت‌های زندگی، برنامه اصولی و تدوین شده دارد.

وی افزود: بهترین راه برای ترویج اصول سبک زندگی اسلامی، آشنا کردن مردم با آموزه‌های دینی و قرآنی است.

دهنوی با بیان این‌که «آموزه‌های دینی بین تمام انسان‌ها مشترک است» اضافه کرد: تمام اقشار جامعه ایرانی می‌توانند با تاثیرپذیری از فرهنگ اسلامی، زندگی خود را براساس الگوهای اسلامی و دینی بنیان گذارند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
باسلام خدمت استادبزرگ جناب آقای دهنوی
من پدریک جوان 18ساله ام که پسرم 6ماهه بصورت ارتباط واتساپی شدیداً عاشق یک دختر شده ومصرانه تاکید داره که بااایشون ازدواج کنه وپس از تحقیق که اینجانب بدست آوردم فهمیدم که خود دختر خوبه ولی با خانوادش بنده مشکل دارم چون همتای ما نیست لطفا راهنمایی فرمایید که ما چه کنیم .ممنون