عضو مجلس خبرگان رهبري گفت:‌ شورای مرکزی جبهه پایداری گزینه‌ای را معرفی کرده است لذا چنانچه كانديدايي شخصي بهتر و اصلح‌تر از خود را پیدا کرد می‌بایست کنار برود و اگر همچنان کاندیدا بماند به ملت خیانت کرده است.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله مصباح در همایش جبهه پایداری که عصر امروز در مجتمع سیدالشهدا(ع) برگزار شد، با برشماری ویژگی‌های دین اسلام گفت:‌ اسلام در یک جمله عبارت‌ است از راه رسیدن به سعادت حقیقی انسان‌ها در دنیا و آخرت و اسلام رنگی خدایی است که در تمام عرصه‌ها دیده می‌شود.  
 
وی ادامه داد: خدای متعال با اینکه می‌توانست انسان را به کامل‌ترین مراتب هدایت کند انبیاء را فرستاد تا مقدمه‌ای برای آمدن پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص)باشند تا کامل‌ترین دین را برای رسیدن بشر به سعادت بیاورد.  
 
آيت‌الله مصباح یزدی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه کسی که شب را صبح کند در حالی که به کار مردم اهتمامی نداشته باشد،‌ مسلمان واقعی نیست و بهره‌ کافی از اسلام ندارد، اظهار داشت: انسان باید در تمامی عرصه‌ها از خداوند اطاعت کند و توجه ویژه‌ای به محیط اجتماعی و روابط اجتماعی خود داشته باشد.  
 
وی افزود: انسان علاوه بر اینکه باید به فکر سعادت خود باشد باید فکر دیگران را نیز دغدغه خود قرار دهد.
 
آيت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اهتمام به امور مسلمانان جزء تکالیف انسان بوده و انسان در این زمینه در معرض امتحان است.  
 
وی ادامه داد: اولین موردی که باید دغدغه‌ هر انسانی درباره دیگران باشد، نیازهای مادی است؛ هر انسانی اگر بداند که دوستان و آشنایانش از لحاظ مادی در مضیقه هستند اگر مسلمان واقعی باشد نمی‌تواند آرام و بی‌تفاوت بوده و برای رفع آن نیازها باید فکری کند.  
 
آيت الله مصباح یزدی ادامه داد: نیازهای امنیتی در مرتبه دوم قرار دارد چرا که اگر انسانی دائما در اضطراب به خطر افتادن جان و مال و ناموس خود باشد این زندگی برایش توام با مرگ خواهد بود؛ لذا توجه به این نیاز نیز باید از دغدغه‌های مسلمانان باشد.  
 
وی گفت:‌علاوه بر نیازهای مادی و امنیتی مسائل بهداشتی، درمان، معالجه بیماران، بیمه بازنشستگان، معلولان و جانبازان نیز باید مورد توجه باشد.
 
آیت‌الله مصباح با اشاره به مورد لحاظ قرار دادن امنیت خارجی افزود:‌علاوه بر تامین امنیت داخلی هر مسلمانی باید به فکر تامین امنیت کشورهای دیگر نیز باشد.
 
وی افزود: محور همه مسائل مادی، جان، ناموس، دنیوی بوده و دوام این نیازها فقط تا هنگام مرگ است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: انسان‌ها نیازهای بسیار مهمتری از نیازهای مادی دارند که تا بی‌نهایت ادامه دارد که این نیازها در حوزه دین مطرح است.  
 
وی بیان کرد: نامتناهی بودن نیاز به دین باعث شده که همیشه در قرآن کریم و در فرمایشات انبیاء در کنار ایمان به خدا،‌ایمان به روز آخرت و معاد نیز آورده شود.  
 
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: بعد از آگاه کردن مردم و توجه دادن آنان به خدا، توجه دادن به معاد است و این تاکید به خاطر نیاز بی‌نهایت به دین است.
 
وی گفت:‌ هر فرد مسلمانی علاوه بر اینکه خود باید دین را بشناسد باید آنرا به دیگران نیز بشناساند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به غیرفعال بودن نهادهای دینی در حکومت پهلوی گفت: خدا بر جامعه ما منت گذاشت و انسانی از تبار پیغمبران را برانگیخت تا فریاد عدالت‌خواهی را بگستراند.  
 
وی با اشاره به نقش حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی اظهار داشت: زندان، تبعید، اتهامات سیاسی از جمله عواملی بودند که ایشان با آغوش باز از آن استقبال کردند لذا خداوند نیز او را یاری کرد و مومنینی را برانگیخت تا از ایشان حمایت و اطاعت کند، بدین صورت که چنانچه حضرت امام (ره) اعلامیه‌ای صادر می‌کردند همگی سراز پا نمی‌شناختند و جان بر کف بودند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: 50 درصد از کارهای خوبی که در کشورهای اسلامی بعد از رحلت امام(ره) صورت گرفته است امام(ره) در سهم و ثواب آن شریک است، چرا که اگر حرکت امام (ره) نبود تمامی ابعاد دین حذف می‌شد.
 
وی اظهار داشت: به برکت اخلاص و فداکاری‌های امام خمینی (ره) فضیلت‌های زیادی شامل حال کشورمان شد اینکه از یوق بردگی ظالمان رهایی یافت چنانکه امروز بدون حضور ایران هیچ معادله جهانی صورت نمی‌گیرد.  
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست بیش از همه چیز نگران دین جوانان باشد، گفت: دشمنان اسلام بنا به فرموده رهبر انقلاب ایمان و قلب جوانان را هدف قرار داده‌اند، لذا افرادی می‌بایست سر کار بیایند که دین را حفظ کنند و نگران کمرنگ‌شدن ارزش‌های اسلامی در دل جوانان باشند و سایر اقوام را نیز هدایت کنند چرا که خدمت تنها منحصر به رفع نیازهای مادی نمی‌شود.
 
وی در ادامه افزود: امروزه موقعیتی به نام رای مستقل برای همه مردم در تعیین مسئولیت مدیر کشور بوجود آمده است، چنانچه شخص صالحی بر سر کار بیاید و گرایشات فرهنگی و دینی داشته باشد همه امور اصلاح می‌شود، بنابراین رای اصلح خدمتی است برای میلیون‌ها مسلمان.
 
آیت‌الله مصباح یزدی به کنار گذاشتن هوای نفس برای انتخاب کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت:‌ تنها باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند به اسلام و مسلمین خدمت کند ولو اینکه در ظاهر با آن کاندیدا کدورتی داشته باشیم؛ توقع اینکه کسی که بر سر کار می‌آید بتواند تمامی مشکلات را رفع کند، توقع به جایی نیست بلکه آن فرد باید در صدد رفع و یا کاهش مشکلات تلاش کند.  
 
وی در  ادامه بیان کرد: چنانچه برای رضای خدا رای در صندوق انداختید خدمتی برای او و حتی مسلمانان سایر کشورهای اسلامی خواهید کرد بنابراین این فرصت را غنیمت شمرده و فرد اصلح را از میان کاندیداهای احتمالی شناسایی کنید که هوای نفس نداشته باشد.
 
آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه پایداری گزینه‌ای را معرفی کرده است اما اگر شما کسی را پیدا کردید که اصلح‌تر است واجب است به آن رای دهید، همانطور که کاندیدای جبهه پایداری (باقری لنکرانی) چنانچه بهتر و اصلح‌تر از خود را پیدا کرد می‌بایست کنار برود و اگر همچنان کاندیدا بماند به ملت خیانت کرده است.
 
وی گفت: اهتمام به ارزش‌های اسلامی، ولایت‌مداری و صلاحیت و تجربه از جمله ویژگی‌های نامزد مطلوب انتخابات است، البته دارا بودن مشاورین مورد اعتماد نیز در این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه معرفی کردن کاندیدا تکلیف را از شما مردم ساقط نمی‌کند، ادامه داد: اینکه کسانی مثل این گروه شخصی را برای ریاست جمهوری کاندیدا کردند به این معنا نیست که در کشور دیگر فرد صالحی وجود ندارد، در کشور ما در سال‌های اخیر افراد صالح زیادی هستند که ما به وجودشان افتخار می‌کنیم اما از میان آنها تنها یکی اصلح است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به همه کسانی که از دل و جان به نظام اسلامی خدمت می‌کنند محبت داریم و برای آنها دعا می‌کنیم؛ در آخر هم توصیه من به شما عزیزان است که توجه به وجود مقدس حضرت ولی عصر (عج) را فراموش نکنید.  

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مصباح ، یزدی ، جبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار