با توجه به اضافه شدن سالانه 950 هزار نفر به جمعیت کشور هم اکنون مشکل کاهش جمعیت در کشور وجود ندارد بلکه مشکل اصلی کاهش تعداد فرزندان است.

محمودی رئیس موسسه مطالعاتی جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه های پیش رو برای سال 92 این موسسه عبارتند از ساماندهی مرکز و تبدیل آن به موسسه با 6 گروه مطالعاتی و 2 پژوهشکده، پیگیری بحث مرکز یا موسسه مطالعاتی مدیریت جامع جمعیت کشور، پیگیری قانون جامع جمعیت و تعالی خانواده در مجلس، تدوین سیاستهای جمعیت در زمینه اشتغال، بازسازی جمعیت، سیاست های سالمندی، سلامت سالمندی، تهیه و تبین سیاستهای تشویقی جمعیت و آثار آن، پیگیری طرح های ازدواج و طلاق جوانان، طرح تک فرزندی، جمعیت اشتغال از جمله برنامه های این موسسه برای سال 92 است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه هم اکنون در کشور با کاهش جمعیت رو به رو بوده و تا چند سال آینده این امر به عنوان معظلي در جامعه مطرح می شود افزود: مشکل کاهش جمعیت نداریم چراکه سالانه حدود 950 هزار نفر به جمعیت کشور اضافه می شود و نرخ رشد ما 1/22 درصد است هم اکنون مشکل کاهش تعداد فرزندان از یکی دو دهه پیش به این طرف به وجود آمده.
 
محمودی اظهار داشت: در سال 1365 رشد 6/5 درصد بوده و در سال 90 به 1/7 درصد رسیده است و اگر این روند تداوم داشته باشد در آینده با مشکل کاهش نرخ رشد رو به رو می شویم.
 
وی خاطر نشان کرد: افزایش میزان باروری، پذیرش مهاجرین از خارج از کشور و راهکار اصلی جلوگیری از سالمند شدن جمعیت در این امر است که باید هرچه سریعتر محقق شود./ع2
برچسب ها: جمعیت ، تعداد ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار