برنامه "نسیم واژه‌ها" که کاری از گروه قرآن و اندیشه رادیو قرآن است دوشنبه دوم اردیبهشت ماه به بحث درباره ترادف و وجوه قرآنی واژه "عفو" می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ واژه "عفو" در ادامه پرداختن به وجوه قرآنی واژه ها در  برنامه "نسیم واژه ها"  دوشنبه دوم اردیبهشت ماه  بررسی می شود.
 در این برنامه می شنوید که واژه  عفو در قرآن بر سه وجه و معنی  آمده است که وجه نخستین "عفو" به معنی فزونی از مال است، چنانکه خداوند در سوره اعراف آیه 199می فرماید : «آنچه (میسّر است )از زکات بگیر و به کار نیک فرمان ده» یعنی فزونی اموال آنان را بگیر به صورت زکات و صدقه مورد نظر است.
وجه دوم "عفو" به معنی دست باز داشتن است، چنانکه در سوره شوری آیه 40آمده است: «و هر کس که ببخشد و آشتی کند، پاداش او بر خداست» یعنی کسی که دست باز دارد و ترک کند و بگذرد.
همچنین وجه سوم "عفو" به معنی از گناه کسی در گذشتن است، که خدای متعال  در سوره آل عمران، آیه 155بیان داشته : «و خدا به یقین آنان را عفو کرد» یعنی از گناه آنان در گذشت و از این معنی در قرآن بسیار است.
گفتني است؛ برنامه "نسیم واژه‌ها" به بررسی اشتراک لفظی واژگان می‌پردازد و این برنامه به همت گروه قرآن و اندیشه رادیو قرآن و به سردبیری و کارشناسی سمیرا قنبری روزهای زوج ساعت 16:45 بر روی موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار