رئيس کميسيون اجتماعي مجلس، در نطق ميان دستور خود، گفت: کانديداها بايد براي حفظ اعتماد مردم با يکديگر ائتلاف کنند تا انتخاب اصلح براي مردم آسانتر شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ "حميدرضا عزيزي فارساني" نماينده مردم اردل، کوهرنگ، کيان و فارسان در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان، ضمن گراميداشت سالروز تاسيس سپاه انقلاب اسلامي، روز زن، روز جهاني کارگر و هفته معلم، گفت: با توجه به نامگذاري سال، بايد توجه ويژه‌اي به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص خلق حماسه سياسي و اقتصادي داشته باشيم.

عزيزي ادامه داد: جاي تعجب است که بهره‌بري کل عوامل توليد در کشور ما 0.1- درصد است ولي اميدواريم با مديريت صحيح منابع انساني، مالي، اجرايي و طبيعي کشور  و نظارت صحيح بر ارتقاي سطح توليد و کاهش هزينه‌هاي جانبي، خالق اين حماسه باشيم.

وي در ادامه افزود: در بحث خلق حماسه سياسي، مردم فهيم ما هميشه نقش‌آفرين و حماسه‌ساز بودند، لذا اين کانديداها هستند که بايد به وظيفه خود عمل کنند و ضمن رعايت اخلاق و تقواي سياسي، از عوام‌فريبي پرهيز نمايند، لذا توصيه مي‌نمايم بين خودتان به توافق برسيد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان با بيان اينکه تکثر کانديداها دو معني دارد، اظهار داشت: تصور تنافس در قدرت و قدرت‌طلبي و دوم هرچند تکثر کانديداها نشان از طراوت و نشاط انتخاباتي دارد، ولي ممکن است تصور شود برخي مسئولان در اين امر مهم تفاهم ندارند و هرکس خود را بهتر از ديگران مي‌داند، چگونه مي توانند در امور کشور و زندگي مردم  تفاهم نمايند و در اين حالت چگونه حاضرند قدرت را به دست گروهي بسپارند که تا اين حد باهم اختلاف‌نظر دارند، بنابراين براي حفظ اعتماد به مردم بايد ائتلاف کنند تا انتخاب اصلح براي مردم آسانتر شود.

عزيزي ادامه داد: ضمنا توصيه من به شوراي نگهبان اين است که همه کساني که در قانون شکني‌هاي اخير دولت شريک بودند را رد صلاحيت کنند.

وي در ادامه به مشکلات حوزه انتخابيه خود اشاره کرد و ادامه داد: چرا بايد سرزميني که آب دارد، مردم و زمين‌هاي کشاورزي آن تشنه بمانند، اگرچه به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي شاهد خدماتي در دولت‌هاي مختلف بوديم، اما آقاي وزير نيرو آيا وقت آن نرسيده که پروژه‌هاي غير‌علمي انتقال آب بين‌حوزه اي متوقف شود، آيا اين عدالت است که مردمي که به اين انتقال غير‌علمي آب اعتراض مي‌کنند، بايد به زندانها بروند ولي در استانهاي ديگر با اعتراضشان پول دريافت کنند، آيا ضرورت ندارد که از نيروهاي بومي، متعهد و متخصص در مديريت آب استان تهران استفاده شود؟

عزيزي در ادامه خطاب به وزير راه و شهرسازي نيز اظهار داشت: تا کي بايد شاهد مرگ عزيزانمان در جاده‌هاي غير ايمن استان باشيم، چه موقع 5 مثقال آسفالت و يک‌متر گاردريل در محور شهرکرد_ فارسان و کوهرنگ استفاده مي‌شود، آيا موقع تسريع و تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام نرسيده است، وضعيت فرودگاه‌ها و پروازهاي ما نابسامان است و راه‌آهن نيز نيمه کاره مانده است.

نماينده مردم اردل، کوهرنگ، کيان و فارسان در ادامه خطاب به وزير کشور نيز گفت: آقاي وزير کشور آيا بايد همچنان نظاره‌گر باشيم تا  فرمانداران شما در حوزه انتخابيه اينجانب از امکانات دولتي و کيسه‌هاي آرم کميته امداد براي کانديداي خاصي هزينه کنند و تشنج‌زا باشند، آيا موقع عمل به حرفتان نرسيده است، آيا موقع آن نرسيده است که مديران ارشد ما از نيروهاي بومي متخصص و متعهد باشند.

وي در خاتمه نيز خطاب به رئيس‌جمهور اظهار داشت: آقاي رئيس‌جمهور آيا بهتر نيست به‌جاي تجمعات قدرت‌طلبي و قدرت‌نمايي و شعار "زنده باد بهار" همراه با سوت و کف و رقص به فکر حل مشکل بيکاري و ورزش جوانان محروم ما باشيد و فرهنگ "زنده باد اسلام و قرآن" را ترويج دهيد؟

انتهاي پيام/

برچسب ها: صحن ، انتخابات ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار