رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: 364 زن ویژه در 31 خانه سلامت تحت نظارت سازمان بهزیستی نگه داری می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از اولین نشست خبری رئیس سازمان بهزیستی کشور در سال 92، همایون هاشمی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای مرکز آمار و نوسازی سازمان بهزیستی کشور خدماتی که در سال گذشته به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه شده به اندازه سه سال قبل از آن است.

وی با اشاره به این که به زودی 75 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می شود افزود: این تعداد واحد مسکونی تا پایان دولت دهم در اختیار خانواده هایی که حتی دو فرزند معلول نیز دارند، قرار خواهد گرفت.

هاشمی با تاکید بر این که بیش از توان در سازمان بهزیستی کشور اشتغال ایجاد شده است افزود: وظیفه سازمان بهزیستی ایجاد 44 هزار شغل برای جامعه هدف خود بوده است حال آن که این سازمان 60 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی در خصوص اجرای طرح آفتاب در 16 استان کشور اظهار داشت: در طی این سفرها با 11 هزار خانوار ملاقات شده است و مسائل و مشکلات آن ها مورد بررسی و مرتفع شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که در سال گذشته 280 کمپ ترک اعتیاد مجاز در سراسر کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده است اذعان داشت: در حال حاضر این تعداد کمپ به 600 کمپ رسیده است که مدیریت بر نحوه رفتار و عملکرد آن ها بر عهده سازمان بهزیستی است.

هاشمی در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی اظهار داشت: طی سال گذشته 54 هزار و 720 مورد مداخله توسط پرسنل اورژانس اجتماعی صورت گرفته است که برای ارتقاء و تصری اورژانس اجتماعی در سراسر کشور 298 دستگاه خودرو آماده خدمات رسانی هستند.

وی یادآور شد: بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته با 100 درصد افزایش به 92 هزار بیمه شده رسید که در این زمینه 200 میلیارد تومان اعتبار در زمینه توسعه بیمه ها از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور اختصاص داده شده است.

هاشمی با اشاره به این که تحصیل دانشجویان معلول تا مقطع دکتری توسط سازمان بهزیستی تامین می شود ادامه داد: در زمینه اجتماعی 18 هزار دانشجو و در زمینه توانبخشی نیز 16 هزار دانشجو از پرداخت شهریه برخوردار شدند که 100 درصد هزینه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

وی با تاکید بر این که در سال گذشته 3 نوبت بن میان مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی توزیع شده است گفت: ارزش این بن ها به مبلغ 180 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کاهش 30 درصدی طلاق در کشور با فعالیت مراکز مداخله در طلاق این سازمان گفت: مراکز مداخله در طلاق که در حال حاضر 175 هزار مرکز در سراسر کشور وجود دارد توانسته به کاهش قابل توجهی در زمینه جلوگیری از بروز طلاق داشته باشد که با فعالیت موفق این مراکز در سال جاری تعداد آن ها دو برابر خواهد شد.

همایون هاشمی در خصوص خانه های سلامت سازمان بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر در هر استان یک خانه سلامت وجود دارد که در مجموع در این خانه های سلامت 364 زن ویژه در این مراکز نگه داری می شوند که این تعداد اقامتی بیش از یک سال در این مراکز دارند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.