دولت آلمان در حال بررسی پذیرش حدود ۱۰۰ تن از اعضای گروهک منافقین به آلمان است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از دویچه وله : سخنگوی وزارت کشور آلمان روز جمعه در برلین اعلام کرد که در میان اعضای گروهک منافقین که در پایگاه سابق آمریکا در عراق تحت عنوان "کمپ لیبرتی" ساکن هستند، حدود 100 تن کسانی هستند که پیش‌تر در آلمان اقامت داشته و به عنوان پناهنده یا آواره به رسمیت شناخته شده‌اند.

این مقام آلمانی افزود: در حال حاضر در چارچوب یک روال منظم روادیدی این موضوع در دست بررسی است که آیا این افراد حق ورود به خاک آلمان را دارند یا نه.

به گفته این مقام آلمانی، پیش‌شرط این امر علاوه بر تداوم اعتبار حق پناهندگی یا آوارگی، همچنین روشن شدن هویت این افراد است. همچنین نباید نگرانی‌های امنیتی برای ورود این افراد به خاک آلمان وجود داشته باشد.

رسانه‌های آلمان گروهک منافقین را یک گروه "تندرو و شبه‌نظامی"‌ در جنبش اپوزیسیون ایران ارزیابی می‌کنند.

حدود یک ماه پیش نیز دولت آلبانی اعلام کرد که "به دلایل بشردوستانه" تصمیم دارد 210 تن از اعضای گروهک منافقین را به عنوان پناهنده سیاسی در خاک خود بپذیرد.

آسوشیتدپرس به نقل از سالی بریشا، نخست وزیر آلبانی گزارش داد که این کشور "در پی درخواست آمریکا و سازمان ملل متحد" تصمیم گرفته به اعضای گروهک منافقین در خاک خود پناهندگی سیاسی بدهد.

در حال حاضر حدود سه هزار تن از اعضای گروهک منافقین خلق در "کمپ لیبرتی" که یک پایگاه سابق نیروهای آمریکایی در عراق است مستقر هستند. این پایگاه در نزدیکی بغداد واقع شده است.
برچسب ها: منافقین ، پناهندگی ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار