پس از برگزاري دور اخير دادگاه رسيدگي به پرونده جرايم "حسني مبارك" ديكتاتور مخلوع مصر اتهام جديدي عليه وي مبني بر اعطاي غير قانوني زميني به ارزش 2 ميليارد ليره از سوي وي به يك شركت مصري مطرح شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين ؛ اين اتهام روز گذشته عليه شخص مبارك و "ابراهيم سليمان" وزير مسكن پيشين حكومت وي مطرح شد. مبارك و سليمان متهم شده اند كه با هدر دادن بودجه عمومي كشور مصر به مبلغ 2 ميليارد ليره مصري تسهيلاتي را براي يك شركت فراهم آورده اند تا بتواند زميني به مساحت 3 هزار كليومتر مربع را در نزديكي جاده قاهره – اسماعيليه بدست آورد و در آن پروژه هاي مدنظر خود را انجام دهد. 

بازپرسان اين پرونده سليمان را براي بازپرسي در اين زمينه احضار كرده اند. انتظار مي رود كه در روزهاي آينده نيز از مبارك به اتهام فرمان سال 1995 خود مبني بر اعطاي غير قانوني زمين به اين شركت بازپرسي هاي لازم به عمل آيد.

مبارك كه در آوريل سال 2011 ميلادي و پس از پيروزي انقلاب مردم مصر بازداشت شد هم اكنون با محاكمه مجدد بر سر اتهام وارده بر او مبني بر نقش داشتن در سركوب معترضين مصري كه دست به تظاهرات مسالمت آميز زده بودند مواجه شده است. همچنين دو اتهام ديگر مرتبط با فساد مالي بر وي وارد شده اند. 

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: مبارک ، اتهام ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار