رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: با تلاش های بسیار کشور ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر باز هم شاهد افزایش تولید مواد مخدر افیونی در افغانستان هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سردار مویدی در اولین نشست مبارزه با مواد مخدر "پیش ساز های شیمیایی از مسیر دریا" در جمع مدیر کل دریایی پاکستان، مدیر گارد ساحلی پاکستان و مسئول امارت متحده عربي و همچنین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان در تشریح بیشتر این خبر گفت: تبلیغات و توسعه های صورت گرفته توسط کشور ایران به منظور کاهش تولیدات مواد مخدر و مقابله با آن باز هم شاهد آن بودیم که تولیدات مواد مخدر افیونی در افغانستان افزایش پیدا کرده و  هم راستا با آن روند افزايش قاچاقچیان و گروه های سازمان یافته  شدت پيدا كرده است.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: در اين نشست سعي مي‌كنيم به دليل مشكلات در پيش رو در رابطه با مباحث موثر نظير تشديد بانك اطلاعاتي مشترك در دريا ، طراحي مكانيزم تبادل اطلاعاتي و عملياتي، تماس افسران مروبطه جهت ارتباط مستقيم در خصوص تبادل اطلاعات، استفاده از توان مشترك عملياتي، مكلف كردن سازمان ملل در خصوص اعطاي تجهيزات كامل به گارد دريايي و تهيه طرح عمليات و گشت همزمان دريايي بحث و گفتگو كرد.
اين مقام ارشد مبارزه با مواد مواد مخدر ناجا با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به اينكه قاچاقچيان 70 درصد از محموله‌هاي خود قصد دارند از طريق دريا انتقال دهند، اذعان داشت: پليس مبارزه با مواد مخدر با اين روند در تلاش است با همكاري و پشتيباني سازمان ملل همچون خشكي با دريا با قاچاقچيان مبارزه كند و آنان را در رسيدن به هدفشلن ناكام بگذارد.

*کشف 3.5 تن مواد مخدر در 3 ماهه اول 2013

دلئو مسئول دفتر unodc در تهران اظهار داشت: با تلاش ماموران حوزه مبارزه با مواد مخدر کشور ایران در 3 ماهه اول سال 2013 در مناطق خلیج فارس شاهد کشف 3.5 تن مواد مخدر افیونی که 2.5 تن آن را حشیش تشکیل می داد، بوده ایم.

دلئو افزود: با توجه به اينكه برخي از سازمان‌هاي قاچاق مواد مخدر با سوء استفاده مسير ترانزيت خود را به از خشكي به دريا جابجا كردند ولي بازهم شاهد آن هستيم كه 37 درصد از مواد مخدر افيوني از طريق افغانستان به سمت دريا به مقصد اروپا و بازار پرفروش‌ تر ترانزيت مي‌شود.

وی افزود: به طور حتم و با علم بر این که بیش از 90درصد از کشفیات جهانی توسط تبادل اطلاعاتی کشورها صورت می پذیرد باید یادآور شد که هیچ کشور قدرتمندی به تنهایی نمی تواند در برابر سازمان های قاچاق مواد مخدر ایستادگی کند و این مبارزه نیازمند عزم جدی کشورها و همکاریشان با یکدیگر است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار