مدیرکل سیاسی و انتخابات هرمزگان با بیان اینکه تا پایان روز ششم از مرحله ثبت نام کاندیداتوری انتخابات تعداد 3 هزار و شش نفر تاکنون در این استان برای کاندیداتوری ثبت نام کرده‌اند، از متقاضیان خواست کد رهگیری مربوطه را نگه ‌دارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، خلیل متقمی‌فر شنبه ‌شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله ثبت نام از داوطلبان در هرمزگان از روند خوبی برخوردار شده است، اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت کشور مهلت ثبت نام از داوطلبان ساعت 24 روز یک‌شنبه روز نخست اردیبهشت پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه تا آخرین ساعات روز ششم نام‌نویسی در هرمزگان تعداد سه هزار و شش نفر داوطلب شده‌ است، ادامه داد: از این تعداد 350 نفر برای رقابت در انتخابات شورای شهرها و دو هزار و 656 نفر نیز برای کاندیداتوری انتخابات شوراهای روستایی نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان با بیان اینکه از این  تعداد دو هزار و 891 نفر مردم و 114 نفر زن هستند، افزود: باید این نکته را بگوییم که داوطلبانی که در دفاتر خدمات ارتباطی ثبت نام می‌کنند، حتما کد رهگیری دریافتی را برای ادامه مراحل ثبت نام به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های متبوع تحویل دهند.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان روز 24 خرداد سال جاری همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

تعداد دو هزار و 833 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در نظر گرفته شده است.

در این شعبه‌ها تعداد سه هزار و 307 صندوق اخذ رای نیز دایر خواهد شد و نسبت به جمع‌آوری آرا مردم فعالیت خواهند داشت.

از تعداد دو هزار و 833 شعبه اخذ رای 1505 شعبه مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و بقیه شعبه مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستاست.

در استان هرمزگان تعداد 53 هزار و 70 نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

در 31 شهر استان هرمزگان که جمعیت آنها حدود 20 هزار نفر است، تعداد اعضای شوراها پنج نفره، در پنج شهر بین 20 تا 50 هزار نفر شوراها هفت نفره و در شهر میناب که جمعیت آن بین 50 تا 100 هزار نفر است تعداد اعضای شورا 9 نفره است.

تعداد اعضای شورای شهر بندرعباس نیز 13 نفر است./ج1

برچسب ها: بندرعباس ، انتخابات ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.