آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، خطاب به حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیت شما بیت شرافت، سیادت، عظمت، جهاد و شایستگی است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از زمان آیت‌الله بروجردی که ابوی شما در قم بودند، با ایشان مجالست داشتیم و با اخوی‌تان نیز همنشین بودیم و شناخت کاملی از خانواده ابوترابی دارم.

وی اضافه کرد: در قزوین که به خدمت شما رسیدیم، اخلاق شما ارادت ما را بیشتر کرد.

آیت‌الله نوری همدانی شرایط فعلی جهان و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را حساس توصیف کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند بیداری، تمامی دشمنان مجهز شدند تا انقلاب اسلامی را بکوبند و لذا ما باید با اقدامات‌مان تمامی کارهایشان را عقیم کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برخی اقدامات سایت‌ها و شبکه‌های خارجی علیه تشیع، اسلام و نظام اسلامی اظهار داشت: سایت الجزیره در این خصوص اقدامات فراوانی انجام داده در حالی که قطر به عنوان کشوری کوچک پول نفت و گاز را برای نوکری صهیونیست‌ها و آمریکا صرف می‌کند.

وی در همین زمینه به تحقیر عجم و ایران اشاره کرد و افزود: امروز با توجه به این مسائل در شرایط حساسی قرار داریم و باید همه درک کنند که این دوره از انتخابات حساس‌تر است.

آیت‌الله نوری همدانی تشریح وضع سیاسی جهان برای مردم و درک حساسیت مطلب توسط آنان را گامی در این راستا عنوان کرد و گفت: وضع دنیا با توجه به بحث بیداری اسلامی حساس شده و مستکبران قصد دارند شرایط را به نفع خود برگردانند.

این مرجع تقلید مسائل اقتصادی کشور را نیز مورد بحث قرار داد و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های کشور باید حماسه‌ای خلق شود که پاسخگوی نیازهای مردم باشد، افزود: مردم امتحان خود را پس داده‌اند.

وی ادامه داد: پس از فتنه‌ ۸۸ من به ۱۱ استان کشور سفر کردم و دیدم که مردم آماده و علاقه‌مند به مقام معظم رهبری‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش تشتت و تعدد کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری را موجب سرگردانی مردم و تقسیم‌شدن رأی‌ها ارزیابی کرد و گفت: ائتلاف برای پیشرفت و ائتلاف ۵ نفره اعلام کرده‌اند که در نهایت یک‌ نفر را برای کاندیداتوری معرفی می‌کنیم که این امر مثبت است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: افراد با اخلاص وارد صحنه شده‌اند و ما رئیس جمهوری می‌ خواهیم که از نظر ولایت‌مداری و روحی و فقهی و درک حساسیت داخل و خارج در سطح بالایی باشد.

وی با توصیه به انتخاب یک تن از میان ائتلاف‌ها به عنوان کاندیدای نهایی خاطر نشان کرد: شما که اخلاص و نیت پاک دارید، متواضعانه یک نفر را از میان خود انتخاب کنید و به مردم نیز بگویید برای خلق حماسه این مسئله لازم است.

گفتنی است؛ پیش از اظهارات آیت‌الله نوری همدانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد در سخنانی اظهار داشت: نگاه ما اینست که مشکلاتی که امروز داریم، در برابر ظرفیت‌های‌مان ناچیز است چرا که ظرفیت‌های نظام استثنایی است و ما از قدرت برتر و ثبات سیاسی کم‌نظیری برخورداریم.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا گفت: جایگاه ملت ایران به عنوان ملتی متدین، انقلابی و ایستاده در کنار اهداف نظام به عنوان سرمایه‌ای بزرگ است و مرجعیت و روحانیت پشتوانه‌ای عظیم برای حرکت پر شتاب نظام است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه ثروت‌های مادی و مواهب طبیعی کشور را مورد اشاره قرار داد و با یادآوری تربیت ‌نیروهای عالم و متعهد در سال‌های پس از انقلاب، خاطر نشان کرد: اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، چالش‌های سیاسی و اقتصادی ما حل می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود :اگر یک مقدار سیاست‌های ما در عرصه‌های مختلف اصلاح شود و از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم، موقعیت برجسته‌ کشور به سرعت می‌تواند با وحدت ملی و انسجام حداکثری جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

وی همسو بودن گفتمان دولت با گفتمان نظام و مبتنی بودن آن بر علم و اخلاق را لازمه‌ تحقق این مسأله دانست و گفت: با توجه به این شرایط به سرعت می‌ توانیم جایگاه فاخر خود را به دست آوریم و حضور نیروهای صالح و انقلابی راه را برای استفاده از ظرفیت‌های کشور فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پایان سخنان خود، هدف از دیدارش با آیت‌الله نوری همدانی را عرض ادب و استفاده از نقطه‌نظرات این مرجع عالیقدر عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار