نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حادثه طبس تجلی واقعی از توحید و اوج تحقیر آمریکا در نیم قرن اخیر بود که سبب شد عزت این ملت بیش از گذشته نمایان شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ما باید هر سال حادثه طبس و ماهیت آن را زنده نگه داشته و برای نسل‌های بعدی بازگو کنیم چراکه در تمام شئون به درسی که حادثه طبس به ما داده نیاز داریم چرا که در این حادثه سببیت الهی نمودی حقیقی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در این حادثه خداوند متعال به کلی عقل آمریکایی‌ها را تعطیل کرد و آنها دست به کار نابخردانه‌ای زدند که خود کارتر نیز به آن معترف بود، تصریح کرد: خداوند متعال کاری کرد که کارتر رئیس جمهور آمریکا و بلندپایه‌ترین افسران نظامی این کشور به حرکت کودکانه‌ای دست زدند تا بتوانند گروگان‌های آمریکایی را از ایران خارج کنند اما در طبس و بر اثر لطف و عنایت الهی به چنان حقارتی گرفتار شدند که به گفته خود آنها در طول تاریخ آمریکا این قدر تحقیر ملی نشده بود.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: بی‌عقلی آمریکا در این حادثه کاملاً نمایان و مشخص بود و ایستگاه ناکامی آمریکا را در طبس می‌توان نشانی روشن از توحید الهی و شکست مفتضحانه مستکبران روزگار دانست که خود رئیس جمهور آمریکا معترف بود ما اسیر خدای خمینی شدیم که با دست اشاره خود زمینه سقوط ما را با اراده الهی فراهم کرد که این خود بدترین دوران ریاست جمهوری آمریکا در طول تاریخ بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و در بعد ثبت‌نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اضافه کرد:‌ بنده در این خطبه از شوراهای روستا و داوطلبان توانمند می‌خواهم در صورتی که از روستا نیز مهاجرت کردند، ثبت‌نام کنند چرا که عمران و آبادانی یک روستا به تدبیر مدیران به ویژه دهیاران و شوراها وابسته است.

وی توجه به توسعه کشاورزی آن هم به شکل مکانیزه و رونق اقتصادی روستاها را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: مدنیت و فرهنگ روستا باید حفظ شود و بنده از این جهت اظهار نگرانی می‌کنم که در روستاها اغلب کاندیداهای شوراهای روستایی کم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد:‌ افراد توانمند ولو از روستا مهاجرت کرده باشند، ضرورت دارد وارد صحنه شده و در انتخابات حضور پیدا کنند چراکه خدمت به مردم و ساری و جاری کردن احکام ارزشی و الهی از ضروریات است.

وی سخن رهبر معظم انقلاب را که انتخابات برای یک کشور سنگر است، گفت: ما هر وقت این سنگرها را خالی گذاشتیم بدجوری ضربه خودیم که نمونه آن دوران مشروطیت، ایام کودتای 28 مرداد، وقایع 42 و حوادث بعدی بوده است که همیشه غفلت از این حوزه ما را به سمت زوال حرکت داده در حالی که می‌توانستیم از قافله توسعه علمی، صنعتی و عمرانی عقب نمانیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، حادثه ، طبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.