رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: امسال سهمیه هزار نفر حج تمتع ویژه را که برای دستگاه‌ها و گروه‌های خاص اختصاص می‌دادند، کم کردیم و به عموم مردم دادیم تا به جای آنها ثبت‌نام‌کنندگان به حج اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی افزود: زمانی که بنده به سازمان حج آمدم اعلام کردم که حدود شش میلیون نفر در نوبت حج هستند ولی در واقع این تعداد هشت میلیون نفر بود که برای افراد و گروه‌های خاص سهمیه ویژه در نظر گرفته بودند که ما همه آنها را قطع کردیم.

وی تصریح کرد:‌ در کشور اسلامی ما نباید سهمیه خاص، ویژه و جداگانه‌ای مجزا از سهمیه مردمی وجود داشته باشد چرا که در شأن ملت ما نیست که در کاروان زیارتی و عبادی، معنوی بی‌عدالتی حاکم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطر نشان کرد: بنده تمام این سهمیه‌ها را قطع کردم و به عموم مردم دادم و با دعای خیر مردم در کنار خانه امن الهی توفیق یافتیم دو هزار تا سه هزار سهمیه را به تعداد سهمیه‌ها افزایش دهیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه سهمیه حج امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده است، اضافه کرد: در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و ما در تلاش هستیم با هماهنگی کشور عربستان هم سهمیه حج تمتع و هم عمره را امسال افزایش دهیم.

وی در ادامه در مورد سفر زائران به عتبات عالیات نیز بیان کرد: ما فعالیت یک شرکت در این زمینه را معقول و منطقی ندانستیم و به همین خاطر راه را باز کردیم تا شرکت‌های دیگر نیز به این عرصه وارد شوند و در کنار افزایش شرکت‌ها خدمات و افزایش رفاهیات را فراهم کردیم تا هر وقت مردم ما خواستند به راحتی بتوانند به زیارت عتبات عالیات بروند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: دستورالعمل سهولت در سفر معنوی حج، عتبات عالیات و سفرهای دیگر ارزشی است که بدون ماده و تبصره خاص سعی کردیم جاده را هموار کنیم تا عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به سفر حج بروند/س 

برچسب ها: اردبیل ، واگذاری ، سهمیه ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.