معاون وزیر جهاد کشاورزی و عضو هیئت مدیره کشت و صنعت مغان گفت: بحث واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی، امسال منتفی است اما این کار یکی از اولویت‌های این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غلامرضا رازقی افزود: بحث واگذاری کشت و صنعت مغان به صورت کامل منتفی نشده است و ما بر اساس اصل 44 نیازمند تغییر فضا و تلاش مضاعف در این بنگاه اقتصادی هستیم تا بتوانیم تولید را همراه با کیفیت افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته موضوع واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی در حال رسیدگی است اما در حال حاضر اولویت ما توجه بیشتر به نوین‌سازی این مجموعه و در نتیجه افزایش تولید است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان اینکه مدیرعامل کشت و صنعت هنوز تعیین نشده است، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت کشت و صنعت مغان به جهت تولید، وضعیت خوبی است و امسال یک رشد چشم‌گیری را در تولید شاهد خواهیم بود.

رازقی گفت: هم اقلیم مناسب و هم شرایط مجموعه کشت و صنعت باهمراهی نیروهای پر‌تلاش می‌طلبد تا با بهره‌گیری از توانمندی علمی بتوانیم به رشد واقعی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: هم بخش غیر‌دولتی و هم بخش‌خصوصی در سال مزین به نام حماسه سیاسی و اقتصادی باید تلاش همه جانبه خود را به‌کار گیرند تا کشور به بهترین شرایط و آرمانی‌ترین وضعیت در امر تولید برسد.

رئیس سازمان شیلات کشور  گفت: ما در استان‌های ساحلی علاوه بر شرایط موجود، ظرفیت‌هایی را برای بهر‌ه‌برداری مناسب‌تر از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های دور اقیانوس هند مشاهده می‌کنیم که امیدواریم این ظرفیت‌ها بتواند افزایش تولید محصولات شیلاتی را سبب شود.

رازقی افزود: در مناطق ساحلی ایران پرورش ماهی در قفس متناسب با اقلیم و شرایط دریا جزو اولویت‌های این سازمان است به طوری که ما تلاش می‌کنیم تا ایمن‌سازی شناورهای صیادی و استحصال ماهی از دریا را ارتقاء بخشیم چرا که تولیدات ما هم می‌تواند در مصرف روزانه مردم و هم صنایع وابسته بسیار تاثیر‌گذار و نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: این تولیدات هم برای مصارف داخلی و هم برای مهیا شدن شرایط صادرات بسیار با اهمیت است به طوری که استفاده از توانمندی‌ نوار ساحلی در پرورش ماهی گرمابی و سرد‌آبی بستگی به اقلیم طبیعت از اولویت‌ها و راهکارهای جدی و اساسی است./ب

برچسب ها: اردبیل ، واگذاری ، کشت ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
نظر من این است کشت وصنعت افتخار ملت شریف مغان هست لطفا باکشت وصنعت دست نزنید