جنب و جوش بیش از حد کودکان که در گذشته آن را نشانه ی سلامت کودک می دانستند امروز یکی از دغدغه های خانواده ها‌ست که آنان را نگران کودک و آینده ا‌ش می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شاید شما هم در بین اقوام خود با کودکانی مواجه شده باشید که دائم در حال جنب و جوش و دست گل به آب دادن هستند آنقدر تحرک و انرژی آنان زیاد است که بعد از مدتی اطرافیان از شیطنتها‌ی این کودکان کلافه می شوند و به کودک یا پدر و مادر او تذکر می دهند و این وضعیت چیزی جز شرمندگی برای خانواده های آنان ندارد.  
ابراهیمی مقدم روانشناس در این باره گفت: کودکان بیش فعال انرژی زیاد و جنب و جوش بیش از اندازه دارند و لحظه ای آرام و قرار ندارند و خانواده ها به شدت نگران این وضع کودکان خود هستند.  
وی در ادامه گفت: از ویژگیهای بارز این افراد کم توجهی آنهاست این افراد تمرکزی روی محر‌کهای اطراف خود ندارند و اصطلاحا حواس پرت هستند.  
این روانشناس با اشاره به باز‌یگوشی این کودکان گفت: معلم ها نیز از نگهداری این کودکان احساس ر    ‌ضایت ندارند و تحرک و بی توجهی آنها باعث می شود کودکان دیگر هم نتوانند درس بخوانند.  
ابراهیمی تمرکز و حواس پر‌تی باعث افت تحصیلی آنها می شود و شکستها‌ی پشت سر هم اعتماد به نفس آنان را تضعیف می کند.  
وی در پایان به روشهای درمان بیش فعالی اشاره کرد و گفت: رژیم درمانی و فعالیت رد برخی رشته های ورزشی از جمله روشهای درمانی هستند که فرد مواد محرک حاوی کافئین و غذاهایی که کمتر تحریک کننده هستند استفاده کنند و به ورز‌شهایی از قبیل شنا و دو در تخلیه انرژی آنان مؤثر است بپردازند و در حالتهای شدید باید به روانپزشک مراجعه کنند.  
گفتنی است: درمان بیش فعالی درمانی پیچیده ای است و باید زیر نظر روانپزشک و با همکاری خانواده و مشارکت خود در‌مانگر صورت گیرد تا در بزرگسالی به افرادی سرخورده و سربار جامعه تبدیل نشوند./ف

برچسب ها: بمب ، انرژی ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار