اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

ضرورت تدوین" آیین‌نامه" برای اعطای گواهینامه اشتغال به زندانیان

یک حقوقدان با بیان اینکه حرفه‌آموزی مددجویان نباید تنها جنبه صوری و ظاهری داشته باشد، گفت: به صورت نمادین نمی‌توان گفت بزهکار در داخل زندان دارای شغل است، اما پس از طی دوران حبس نتواند نقش مثبتی در جامعه ایفا کند، لذا تدوین آیین نامه‌ای در این زمینه توسط یک گروه اجرایی قوی جهت نظارت بر یادگیری مددجویان ضروری است.

"عباس اسدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه فقر و بیکاری سبب و زمینه‌ساز بسیاری از جرایم می‌شود، اظهار داشت: سیاست قوه قضاییه برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بر پایه حرفه‌آموزی نهادینه شده است، اما متأسفانه فقدان مدیریتی قوی و کارآمد برای این مهم به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به سوء مدیریت در راستای حرفه‌آموزی مجرمان گفت: ایجاد شغل برای مجرمان، بزهکاران و مددجویان در قانون پیش‌بینی شده است تا این افراد پس از تحمل دوران حبس و خروج از زندان با پیدا کردن شغل، منبع درآمدی داشته باشند.

اسدی افزود: اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا زندانی در داخل زندان به طور اساسی مهارت‌های شغلی را در می‌یابد یا خیر؟ لذا مددجویان باید پس از حرفه‌آموزی، مورد آزمون و امتحان قرار گیرند و پس از تأیید به آن‌ها گواهینامه اعطا شود.

این حقوقدان با بیان اینکه حرفه‌آموزی مددجویان نباید تنها جنبه صوری و ظاهری داشته باشد، تصریح کرد: به صورت نمادین نمی‌توان گفت بزهکار در داخل زندان شغل دارد، اما پس از طی دوران حبس نتواند نقش مثبتی در جامعه ایفا کند، لذا تدوین آیین‌نامه‌ای در این زمینه توسط یک گروه اجرایی قوی جهت نظارت بر یادگیری مددجویان ضروری است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسدی ، زندان ، مدیریت ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار