خطیب جمعه شهرستان بروجن، پایه گذاری علوم انسانی مبتنی بر تفکر و جهان بینی اسلامی را ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بروجن، با بیان اینکه ایمان، انگیزه، شور مقدس، رفتار اسلامی و علم آموزی مومنانه، نمونه ای از معیارهای دانشگاه اسلامی است، بر همراهی علم و ایمان، علم و معنویت و علم و اخلاق در دانشگاه ها تأکید کرد.

وی، بیان مناسبت و رویدادهای مهم تقویم در هفته آینده، دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی از سوی امام خمینی (ره) را یادآور شد و گفت: دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب، تمامیّت ارضی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دشمنان و توطئه های آن، عامل تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام حسین نژادیان افزود: دشمنان انقلاب اسلامی و فتنه هایشان، به طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته و حضور دارد، زیرا سپاه پاسدارِ انقلاب است.

خطیب جمعه شهرستان بروجن، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان پروژه بازسازی و توسعه ساختمان حوزۀ علمیۀ حضرت مهدی (عج) شهرستان بروجن، حفظ طلاب بومی بعد از اتمام پایۀ 6 در شهرستان به منظور تأمین روحانی در مساجد، ادارات و دانشگاه های شهر و ایجاد سطح 2 تحصیلی ویژه حوزویان را از مهم ترین عوامل بازسازی و توسعۀ این بنا بیان کرد.

وی، با تأکید بر اینکه این پروژه و تمامی نقشه های اجرائی آن، مستقیماً تحت نظر شورای مدیریت حوزه های علمیۀ استان چهارمحال و بختیاری و مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم است، مشارکت مردم شهرستان بروجن در این امر فرهنگی و عام المنفعه را لازم و ضروری دانست./س

برچسب ها: علوم ، انسانی ، جهان بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.