یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در حال حاضر اتحاديه عرب با توجه به سابقه 20 ساله فعاليت سياسي، در بدترين شرايط خود قرار دارد و اين اتحاديه جايگاه خود را در حل مسائل منطقه‌ای از دست داده است.

" حسن هاني‌زاده " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به استعفاي دبير کل اتحاديه عرب گفت: دليل اين امر اين است که اتحاديه عرب در سال‌هاي گذشته تحت تاثير سياست‌هاي کشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه عربستان و قطر بوده و کليه رويکردهایش به دستور اين دو کشور صورت می‌گیرد.

وي ادامه : اين دو کشور از اين نفوذ استفاده کرده و بر دبير کل اتحاديه فشار آورده که ضمن استفعا کرسي آن در اتحاديه را به مخالفان بدهند و اين موجب بروز شکاف و اختلاف بين کشورهاي عضو شده است.

هانی‌زاده با اشاره به مواضع اتحادیه عرب پس از استعفای دبیرکل، تصریح کرد:  عربستان و قطر تلاش مي‌کنند چهره وابسته به خود را بر اتحاديه تحميل کنند چراکه چهره بعدی مسير سياسي اتحاديه عرب را مشخص خواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحاديه عرب با توجه به سابقه 20 ساله فعاليت سياسي، در بدترين شرايط  خود قرار دارد و اين اتحاديه جايگاه خود را در حل مسائل منطقه‌ای  از دست داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار