اخضر ابراهيمي مخالف سياست هاي قطر عليه سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین : اخضر ابراهیمی مخالف سیاست های قطر علیه سوریه است.

به گزارش این شبکه، اخضر ابراهیمی خواستار حذف صفت عربی خود با عنوان فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه شد. وی درخواست کرد که تنها فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه باشد. این درخواست ابراهیمی پس از آن مطرح شد که اتحادیه عرب از سازمان ملل درخواست کرد کرسی این سازمان در اختیار ائتلاف ملی سوریه قرار گیرد.

 این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: اخضر ابراهیمی با این درخواست مخالفت شدید خود را با قطری ها و اتحادیه عرب در اعطای کرسی این اتحادیه به ائتلاف ملی اعلام کرد. ابراهیمی این اقدام اتحادیه عرب را به معنای از بین بردن اعتبار ماموریت عربی خود در سوریه و اعلام جنگ علیه بیانیه ژنو می داند.

اقدام اتحادیه عرب در اعطای کرسی به ائتلاف ملی بیانگر از بین رفتن بیانیه ژنو و راه حل این بیانیه مبتنی بر تشکیل دولت انتقالی است. این اقدام اتحادیه عرب به معنای حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان نظام سوریه است که چنین وضعی در تضاد با ماموریت اخضر ابراهیمی در سوریه برای پیدا کردن راه حلی سیاسی جهت پایان دادن به بحران این کشور است.

به نظر می رسد ابراهیمی ترجیح داد از صفت عربی ماموریت خود چشم پوشی و تنها به صفت سازمان ملل خود بسنده کند تا بتواند تنها امیدی را که می تواند برای میانجیگری سازمان ملل در حل بحران سوریه وجود داشته باشد، حفظ کند.

قطری ها مانع از موفقیت تلاش های عربی ابراهیمی برای حل بحران سوریه شدند. مشکل تراشی های اتحادیه عرب مانع از سفر اخضر ابراهیمی به دمشق شد. وی چهار ماه است که به این شهر سفر نکرده است.

ابراهیمی همچنین دیداری با مقامات روس نداشته است چرا که مقامات مسکو به شدت از سیاست های اتحادیه عرب در حمایت از مخالفان مسلح نظام سوریه ناراضی هستند. ابراهیمی بدون حمایت روسیه از بیانیه ژنو نمی تواند به ماموریت خود ادامه دهد.

ابراهیمی از زمان آغاز ماموریت خود در قطر در تابستان سال گذشته با مشکل تراشی های مقامات قطری روبرو شد. قطری ها تلاش می کنند سیاست خود را درباره سوریه بر ابراهیمی تحمیل کنند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: اقدام اتحادیه عرب در دادن کرسی سوریه به ائتلاف ملی در ضدیت با بیانیه ژنو قرار دارد و راه حل سیاسی بحران سوریه را از بین می برد.

این شبکه افزود: درخواست ابراهیمی از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل برای حذف عنوان عربی در ماموریت خود، اقدامی بی سابقه در طول فعالیت های دیپلماتیک سازمان ملل و علیه قطری ها شمرده می شود. این درخواست چند روز پس از درخواست اتحادیه عرب به مجمع عمومی سازمان ملل برای اعطای کرسی سوریه به ائتلاف ملی مطرح شده است.
برچسب ها: ابراهیمی ، قطر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار