طبق گفته معاون سازمان داروی غذا و دارو افرادي بی صلاحیت برای ایجاد مشکل و تجارت اقدام به اجاره داروخانه ها کرده که دستگاه های غذایی کشور برای برخورد با این افراد همکاری های لازم را با ما نمی کنند.

دکتر شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  اداره داروخانه ها امری  کاملا غیر قانونی است که علی رغم تاکید مسئولان عالی رتبه کشور برای برخورد با این افراد سود جو خیلی از دادگاه ها برای پیگیری و شکایت از این افراد با ما همکاری نمی کنند.

وی گفت: افراد زیادی  در کشور که افراد معلوم حالی هستند با اجاره کردن داروخانه ها دست به یک تجارت غیر قانونی زده اند در واقع داروخانه ها به علت مشکلات مالی و اقتصادی داروخانه هایشان را به یک سری افراد اجاره می دهند که بعد از یک مدت هم نمی توانند داروخانه یشان را پس بگیرند.

شانه ساز با بیان اینکه چند نفر به صورت زنجیره ای داروخانه های بزرگ و مهم را در قالب اجاره در  اختیار می گیرند عنوان کرد:  این افراد می توانند در بازار دارویی مطابق سلیقه و بر خلاف سیاست های کلان حاکمیتی ورود پیدا کنند و مشکلات زيادي را در حوزه دارو ایجاد کنند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: این امر روز به روز در حال گسترش است و یک نگرانی بزرگ را برای ما وجود آورده است که اگر جلوی این امر گرفته نشود ما در تامین دارو با مشکلاتی مواجه می شویم.

وی خاطر نشان کرد: در واقع فردی که هیچ صلاحیت قانونی ندارد با این ترفند می تواند بسیاری از داروخانه های شهرهای بزرگ را در اختیار بگیرد و در مواقع حاد برای حوزه دارویی کشور بحرانی هایی را ایجاد کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار