ترفندهای رنگی برای اصلاح دیوارهای خواب آور

براي اين که به او ثابت کنم در اشتباه است و علت اين حالت از دير خوابيدن هاي او ناشي مي شود مدتي را براي مطالعه در اتاقش ماندم و متوجه شدم که به راستي بعد از گذشت زماني پلک هايم سنگين مي شود و تمايل شديد به استراحت و خوابيدن را با تمام وجودم احساس کردم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،« به دليل علاقه فراوان فرزندم به رنگ بنفش طبق خواسته او براي ديوارها و پرده اتاقش از بنفش متمايل به آبي استفاده کردم. اما متاسفانه با اين که فرزندم از طراحي آن بسيار راضي و خشنود بود از خستگي چشم هايش هنگام درس خواندن و خواب آلودگي شديدي که به سراغش مي آمد شکايت مي کرد.



براي اين که به او ثابت کنم در اشتباه است و علت اين حالت از دير خوابيدن هاي او ناشي مي شود مدتي را براي مطالعه در اتاقش ماندم و متوجه شدم که به راستي بعد از گذشت زماني پلک هايم سنگين مي شود و تمايل شديد به استراحت و خوابيدن را با تمام وجودم احساس کردم.

خواهشمندم مرا راهنمايي کنيد تا بتوانم محيطي مناسب ايجاد کنم البته با استفاده از رنگ مورد علاقه دخترم و بدون اين که خسته کننده باشد.»گزارش خراسان را در این باره دنبال می کنید.

ايجاد آرامش با تنوع رنگ ها

گاهي پس از طراحي و اجراي چيدمان منزل مان به اين موضوع پي مي بريم که ديگر آن آرامش و راحتي هميشگي را نداريم و از خود مي پرسيم به چه دليل اين گونه شده است در صورتي که براي افزودن حس نشاط و شادابي بيشتر، هزينه و وقت زيادي را صرف کرده ايم.

«خانواده سبز» نوشت: کافي است تمرکز بيشتري را براي فهميدن اين مسئله به کار ببريم چيزي نمي گذرد که نکته اي را به ياد مي آوريم که بي شک تا قبل از تغيير چيدمان منزل مان چنين حالتي را تجربه نکرده بوديم.

در حقيقت جواب سوال هاي مان پيش روي مان قرار گرفته است. تکرار بي محابا در استفاده از رنگ ها حساسيت ها و مشکلات فراواني را به وجود مي آورد، رنگ بنفش طيف رنگي وسيعي در انعکاس روشنايي اتاق دارد از طرفي چشمان ما براي ديدن اشيا مجبور است همين شعاع رنگي نور را جذب کند تا بتواند فضاي اطرافش را به خوبي شناسايي کند. اين چرخه نوري در تمامي محيط اتاق در جريان است و هيچ راهي براي عبور يا دفع آن به خاطر استفاده زياد از رنگ بنفش وجود ندارد.

از اين رو چشمان تان پس از مقابله با اين وضعيت نامناسب دچار خستگي شديد مي شود و حالاتي چون سنگيني پلک ها و خواب آلودگي  را براي تان به ارمغان مي آورد. تنها راه نجات از اين بحران، کمک گرفتن از قانون همسان سازي، ديوارهاي روبه روي هم است بدين صورت که مي توانيد رنگ مورد علاقه  خود را در سايه فضايي آرامش بخش به دست آوريد و به کار ببنديد.

قوانين همسان سازي ديوارهاي روبه رو

1- براي متعادل سازي و خنثي کردن شدت طيف رنگي رنگ ها از رنگ سفيد بهره ببريد.

2- به ياد داشته باشيد فقط ديوارها بايد به رنگ دلخواه تان مبدل شوند بقيه اجزا و اثاثيه منزل مثل درها، قاب پنجره ها، حرير پرده و ... بايد به رنگ سفيد انتخاب شود.

3- سعي نکنيد پس از اجراي اين قانون در تهيه لوازم و اثاثيه ديگر همانند کمدها از رنگ مورد علاقه تان براي هماهنگ کردن آن ها با ديوار استفاده کنيد زيرا باعث مي شود اين روش هم قدرت خود را براي ياري رساندن به شما در ايجاد تعادل بين رنگ ها و مناسب ساختن شعاع نوري از دست بدهد.

4- چنان چه پس از اجراي همسان سازي ديوارهاي روبه رو هنوز مشکلات تان برطرف نشده است دليلش آن است که شدت و تندي رنگ موردنظرتان آن قدر بالاست که بايد تنها يک طرف از ديوار را به آن رنگ درآوريد.

5- کمتر پيش مي آيد طول و عرض ديوارها هم اندازه باشد. بنابراين ديوارهايي که در طول اتاق قرار گرفته است و حجم وسيعي را در اختيار دارد بهتر است به رنگ سفيد باشد تا شرايط بهتري را براي تان ايجاد کند.

ديواري که در آن پنجره تعبيه شده است و شما براي پوشش و زيبايي آن والان پرده را به رنگ بنفش انتخاب مي کنيد و همچنين ديوار روبه رويش بايد به رنگ سفيد درآيد. هنگام نصب تابلوها، مجسمه ها و ديگر اشياي تزييني دقت کنيد از رنگ هاي مخالف ديوار انتخاب استفاده کنيد.

مثلا ديوار به رنگ بنفش بايد قاب ها و تزييني هاي آن به رنگ سفيد باشد و همين طور ديواري که سفيد رنگ شده است تزييني ها و مجسمه هاي آن به رنگ بنفش انتخاب شود. چنان چه روتختي و پارچه بالش هاي تان به رنگ بنفش است تخت تان را در سمتي از ديوار بگذاريد که سفيد است. اگر در ورودي اتاق جزو ديواري شده است که رنگ بنفش دارد حتما رنگ آن را به رنگ سفيد تغيير دهيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار