مدیر عامل شرکت حفاری شمال از تامین 20 درصد منابع مورد نیاز 14 دکل حفاری توسط صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: صندوق توسعه ملی 200 میلیون دلار اعتبار برای تامین 10 دکل حفاری خشکی و چهار دکل حفاری دریایی اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هدایت الله خادمی نشست خبری که در حاشیه هیجدمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت:  80 درصد منابع مورد نیاز برای ساخت این 14 دکل را شرکت سازنده فاینانس(تامین مالی) کرده و 20 درصد باقیمانده را که معادل 200 میلیون دلار است، از منابع صندوق توسعه ملی تامین می کند.

وی همچنین از ورود دکل حفاری سحر 2 به کشور خبر داد و گفت: دوشنبه هفته آینده، این دکل در فاز 19 پارس جنوبی مستقر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال با اشاره به این که، دستگاههای حفاری تا 2 سال آینده وارد کشور می شوند، اظهار داشت: پس از استقرار سکوی حفاری شهید رجایی و بعد از گذشت 29 سال، شرکت حفاری شمال توانسته، نخستین سکوی حفاری دریایی ملکی را با مشخصات بالا و قیمت مناسب وارد کشور کند.

وی درآمد نسبت به سانتیمتر(ای پی اس) دکل های حفاری را در سال 90 معادل 353 ریال، در سال 91 معاد 545 ریال عنوان کرد و گفت: درآمد نسبت به سانتیمتر دکل های حفاری برای سال 92، معادل 794 ریال پیش بینی شده است./ر

 

برچسب ها: اعتبار ، صندوق ، دکل ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار