افرادي در آمريکا معتقدند مبالغ هنگفتي که در دهه گذشته صرف هزينه هاي امنيتي شده و نقض آزادي هاي مدني بيهوده بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در سخنراني که درباره انفجارهاي زمان برگزاري مسابقات دوي ماراتن بوستون ايراد کرد اين انفجارها را تروريستي خواند و گفت نمي داند چه کسي مسئول اين انفجارهاست و چه انگيزه اي از اين کار دارد ولي مظنونان يا عاملان حملات بدست عدالت سپرده خواهند شد.

اين سخنان نشان مي دهد که آمريکا بر خلاف پس از حملات يازده سپتامبر دو هزار و يک نمي تواند انگشت اتهام را به طرف کسي بگيرد و دشمن عامل حملات به خود را مشخص کند.ديگر اسامه بن لادن وجود ندارد که مقامات آمريکا بتوانند وي را متهم کنند.مقامات آمريکايي در فاصله سپتامبر دو هزار و يک تا کنون وارد جنگ هاي طولاني شده و مداخله هاي نظامي  کرده اند.

بسياري از منتقدان بر اين عقيده اند که اين وضع موجب بوجود آمدن دشمنان زيادي براي آمريکا شده است بنابراين آمريکا نمي تواند دشمني را که عامل بمب گذاري هاي بوستون بوده است تعيين کند. آمريکا نمي داند که عامل حمله در داخل يا سازمان هاي تروريستي خارجي بوده است.بسياري معتقدند آمريکا به اين دليل با وضعي دشوار روبرو شده است.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: هزینه ، آمریکا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار