رئيس جمهوري آمريکا مخالفت مجلس سنا با قانون ممنوعيت خريد و فروش سلاح گرم را براي واشنگتن شرم آور توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره عربي ؛ مجلس سناي آمريکا با پيشنهاد دموکراتها براي ممنوعيت داشتن سلاح هاي گرم تهاجمي و نگهداري مهمات پرقدرت مخالفت کرد. باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا موافقت نکردن با اين پيشنهاد را براي واشنگتن شرم آور توصيف کرد که به نفع يک اقليت در داخل مجلس سنا است.

 اين بار فروشگاه هاي اسلحه در آمريکا موفق شدند و اوباما در مهار کردن تمايل به فروش و داشتن اسلحه در آمريکا شکست خورد. آمريکايي ها مي توانند همچنان سلاح هايي را که مي خواهند بخرند و مهمات مورد نياز براي آن را ذخيره کنند چه فرد آمريکايي مجرم با سابقه باشد يا نباشد. نزديک بود در اين مجلس قانوني به تصويب برسد که قطعا به زيان تاجران اسلحه بود و مانع از خريد و فروش انواع پيشرفته سلاح مي شد مگر آن که فرد، اسنادي را ارائه مي کرد که ثابت کند شايستگي حمل سلاح را دارد و در گذشته نيز هيج جرمي مرتکب نشده است. اما شش تن از اعضاي مجلس سنا، مانع از آن شدند که اين پيش نويس قانوني به رغم کسب راي اکثريت به تصويب برسد. اين قانون به شصت راي موافق از يکصد راي سنا نياز داشت. 

اوباما در کنفرانس خبري خود در جمع خانواده هاي برخي قربانياني که فروش اسلحه عامل قتل و زخمي شدن فرزندانشان بود، بسيار صريح سخن گفت. وي از گروههاي طرفدار فروش اسلحه در مجلس سنا انتقاد کرد و گفت آنها اقليتي هستند که به مردم دروغ گفتند.

به رغم آن که داشتن اسلحه در آمريکا بحث برانگيز است اما نقطه قوت آن ناشي از آن است که قانون اساسي آمريکا در اختيار داشتن سلاح براي هر شهروند آمريکايي را مجاز مي داند. ولي حوادث متعدد به ويژه در مدارس آمريکا، موجب شده است بسياري از آمريکايي ها خواستار تدوين قانوني در اين زمينه و محدود کردن خريد و فروش آن بشوند اما آنها تاکنون موفق نشده اند، گرچه اوباما قول داده است تلاش جديدي براي تدوين قانوني به منظور کاهش دادن استفاده از سلاح به عمل آورد.

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اوباما ، اسلحه ، سنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار