مدير كل حفاظت محيط زيست فارس از آغاز زمان زايش وحوش در مناطق چهارگانه اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، حسينعلي ابراهيمي كارنامي گفت: فصل بهار زمان زايش وحوش در مناطق چهارگانه استان فارس فرا رسيده كه از جمله زادآوري حائز اهميت قوچ و ميش ، كل و بز و آهوان و برخي از گوشتخواران و پرندگان در پارك ملي بمو، گوزن زرد در ميانكتل ارژن و جبير در نيريز و ساير حيوانات در مناطق حفاظت شده استان است.

وي افزود: بنابراين به منظور جلوگيري از پراكنش وحوش در فصل زايمان و به منظور زاد آوري حيات وحش، كنترلهاي مستمر و شبانه روزي ماموران اجرايي گارد محيط زيست صورت مي گيرد تا فضاي آرام و مطلوبي فراهم شود.

وي ادامه داد: به همين منظور از ورود افراد به زونهاي حساس پارك ملي بمو در جوار شهر شيراز جلوگيري بعمل مي آيد از اين رو با توجه به ممنوعيت بازديد تا انقضاي فصل زايمان مجوز بازديد از زونهاي حساس پارك ملي بمو و ساير مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد. ضمنا يگان حفاظت محيط زيست با برپايي چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق مي كنند .

مدير كل حفاظت محيط زيست فارس تاكيد كرد: در طول اين مدت اكيپهاي سياريگان حفاظت محيط زيست استان و پاسگاههاي محيط باني فعالتر و هوشيارتر از هميشه مناطق تحت حفاظت را حراست و كنترل خواهند كرد و از سودجويي و اقدامات خلاف قانون شكارچيان غير مجاز به شدت جلو گيري خواهد شد.

به گفته وي اقدامات امنيتي در طول اين مدت پيش بيني تا مهمانان نو رسيده تنوع زيست محيطي استان در امنيت و آرامش روزهاي آغازين تولدشان را تحت نظارت محيطبانان و كارشناسان تنوع زيستي و در كنار والدينشان بگذرانند.

وي با اظهار تاسف از ناآگاهي برخي افراد سودجو گفت: در صورت جداسازي نوزاد حيوانات از والدينشان در روزهاي اول تولد، حيوان مادر در اثر عفونت غدد شيري جان خود را از دست مي دهند و نوزاد متولد شده بدليل عدم تغذيه از شير مادر دچار سو تغذيه شده و رشد مناسبي نخواهد داشت.

ابراهيمي كارنامي افزود: به همين علت به شدت با شكارچيان و اشخاصي كه مبادرت به زنده گيري حيوانات مي كنند و اين عمل غير عاطفي و غير انساني را انجام مي دهند برخورد و آنها را تحويل مراجع قضايي خواهيم داد/س

برچسب ها: زایش ، وحوش ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.