مديرعامل شركت انتقال گاز ايران گفت: هم اكنون كشورهاي متعددي به ويژه كشورهاي اروپايي، نيازمند انرژي پاك و ارزان ايران هستند و اين مهم نگاه ويژه ايران را به تجارت(صادرات، واردات، سوآپ، ترانزيت) اين حامل انرژي دوچندان كرده است.

رضا الماسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،با تاكيد براين كه هيجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي، نماد خودكفايي وخودباوري در ساخت داخل و صدور دانش فني در بخش هاي مختلف صنعت نفت است، اظهار داشت: در چند سال اخير فعاليت هاي مهمي با رويكرد افزايش توانمندي نيز در شبكه انتقال گاز انجام شده است كه هدف گزاري براي دست يابي به دانش فني و ساخت توربوكمپرسور و توربین از آن جمله است.

الماسي تنوع بخشی سبد درآمدی کشور را با تولید و صادرات فرآورده های نفتی از ديگر موارد افزايش روحيه خودباوري درمجموعه صنعت نفت برشمرد و گفت: با توجه به تعامل هايي كه شركت هاي داخلي با همتایان خارجی شان در هيجدهمين نمايشگاه بين المللي ايران خواهند داشت، دانش متخصصان و سازندگان ايراني در گستره صنعت نفت به طور حتم چشمگير خواهد بود.

وي درباره توانمندي هاي شركت انتقال گاز ايران نيز گفت: هم اكنون روزانه بيش از 700 ميليون مترمكعب گاز با بهره گيري از 34 هزار كيلومترخط انتقال فشار قوي درسراسر كشور جريان دارد كه اين مهم با اتكا به روحيه خودباوري كاركنان بخش هاي مختلف صنعت گاز كشور از جمله انتقال گازمحقق شده است.

الماسي انتقال ايمن و مطمئن گاز به نقاط مختلف كشور و كشورهاي طرف قرارداد با ايران را از مسئوليت هاي مهم شركت انتقال گاز ایران اعلام و تاكيد كرد: نمايشگاه هيجدهم، همچنين اين فرصت را ايجاد خواهد كرد تا صنعت انتقال گاز ايران به معرفي هرچه بيشتر توانمندي و مزیت های نسبی و رقابتی خود در عرصه هاي مختلف (عرصه تجهيزات، ماشين آلات، خدمات فني و مهندسي و كليه نيازهاي خدماتي مورد نياز در اين زمینه) گام بردارد.

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران، اظهار داشت: هم اكنون كشورهاي متعددي به ويژه كشورهاي اروپايي، نيازمند انرژي پاك و ارزان ايران هستند و اين مهم نگاه ويژه ايران را به تجارت(صادرات، واردات، سوآپ، ترانزيت و...) اين حامل انرژي دوچندان كرده است.

وي تصريح كرد: در سال توليد ملي نيز گام هايي هم سو با اين نام گزاري برداشته شد كه خلاقيت و خودباوري ايراني در آن ها به طور كامل مشهود است و انتظار مي رود نتايج آن ها در سال هايي نه چندان دور براي همه ملت ايران آشکار شود.

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران، هيجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت،گاز، پالايش و پتروشیمي را كه از 28 فروردين امسال به طور رسمي آغاز خواهد شد، رويدادي مهم براي صنعت نفت و گاز كشور خواند و تاكيد كرد:با توجه به نام گزاري "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادي" براي سال 1392، نمايشگاه هيجدهم مي تواند محلي براي نمايش قدرت و توانمندي صنعت نفت ايران و حماسه اي اقتصادي در شكست تحريم هاي بين المللي باشد.

الماسي هيجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي را نيز براي صنعت انتقال گاز مهم عنوان كرد و گفت: نمايشگاه هيجدهم فرصت مناسبي براي ورود كشورها به مرزهاي دانش و فن آوري يكديگر است و انتظار مي رود كشورها و شركت هاي حاضر در نمايشگاه در اين زمينه ،همكاري قابل ملاحظه اي داشته باشند.

وي اظهار داشت: اين نگاه ويژه از سوي جمهوري اسلامي ايران و تقاضاي رو به افزايش گاز از سوي كشورهاي نيازمند اين محصول استراتژيك، رسالت شركت انتقال گاز ايران را نيز در تجارت مطمئن و ايمن گاز سنگين تر از گذشته كرده است.

مديرعامل شركت انتقال گاز ايران گفت: هيجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي فضاي مناسبي را براي نمايش اقتدار و توانمندي در ارايه دست آوردهاي صنعت گاز با دو رويكرد داخلي و خارجي و در همه بخش ها از جمله انتقال، مهيا خواهد ساخت و اين شركت نيز براي حضوري شايسته و در شأن جمهوري اسلامي ايران تلاش خواهد كرد./ر
برچسب ها: صادرات ، انرژی ، واردات ، سوآپ ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار