مديرعامل شرکت ملي گاز ايران، با تاکيد براينکه ایران از دو مسیر ترکیه و همچنین عراق، سوریه و مدیترانه توانایی صادرات گاز به کشورهایی اروپایی را دارد خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سالجاری صادرات گاز به کشور عراق را خواهیم داشت.

جواد اوجی در گفتگو با خبرنگار اقتصاي باشگاه خبرنگاران، در حاشيه بازديد از هجدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي با اشاره به اینکه هم اکنون بخش اعظمی از نیازهای کشورمان در زمینه خطوط انتقال گاز، ایستگاه های تقویت فشار، پالایشگاه ها و  توسط سازندگان داخلی تامین می شود، افزود: همه ساله در این نمایشگاه شرکت ها شناسایی می شوند و به منظور پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی با آنها قراردادهای طولانی مدت منعقد می شود.

وي تصريح کرد: افتتاح اين نمایشگاه با توجه به تحریم های فلج کننده نشان از اقتدار کشورمان در صنعت نفت و گاز دارد و امروز جهان به این باور رسیده که ایران با تکیه بر توان و دانش بومی خود قادر است بسیاری از نیازهای خود را تامین کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حال حاضر حجم تولید گاز ترش و شیرین در کشور به بیش از 640 میلیون متر مکعب رسیده است، تصریح نمود: با راه اندازی فازهای جدید 12، 15 و 16 پارس جنوبی، به حجم تولید گاز در کشور بیش از 150 میلیون متر مکعب  افزوده خواهد شد.
 
اوجی خاطرنشان کرد: این افزایش حجم تولید گاز در کشور توانایی ما را در زمینه های مختلفی از جمله تامین گاز مورد نیاز کشور، تزریق به میادین نفتی و صادرات گاز بالا خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه ایران با داشتن 35 هزار میلیارد متر مکعب ذخایر گازی قابل استحصال، دومین دارنده ذخایر گازی جهان است، اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز و موقعیت جغرافیای مناسب نقش مهمی را در تامین انرژی مورد نیاز دیگر کشورها ایفا می کند.
 
اوجي با تاکيد براينکه ایران از دو مسیر ترکیه و همچنین عراق، سوریه و مدیترانه توانایی صادرات گاز به کشورهایی اروپایی را دارد خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سالجاری صادرات گاز به کشور عراق را خواهیم داشت.
 
وی ابراز امیدواری نمود: به زودی گام های بلندی را در زمینه صادرات گاز در کشور برداریم و در زمینه تجارت جهانی گاز به پیشرفت های قابل توجهی نائل شویم./ر
برچسب ها: صادرات ، گاز ، عراق ، قرارداد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار