عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در جلسه جامعتين با کانديداي اصولگرايان بر دستیابی به وحدت اصولگرایان تاکید و راهکارهایی نیز در این باره ارائه شد، این راهکارها همچنین مورد تایید کاندیداهای اصولگرایان قرار گرفت.

آیت‌الله سيدمحمد غروی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  درباره رایزنی‌های کاندیداهای اصولگرایان با جامعه مدرسین قم گفت: تاکنون دو جلسه متشکل از اعضای 1+2 و شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با کمیته سیاسی جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت مبارز برگزار شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح  کرد: در این جلسه بر دستیابی به وحدت اصولگرایان تاکید و راهکارهایی نیز در این باره ارائه شد، این راهکارها همچنین مورد تایید کاندیداهای اصولگرایان قرار گرفت.
 
وی درباره ملاک‌های انتخاب اصلح گفت: توجه به نظام اسلامی، تعهد دینی و اجرای احکام اسلامی مهمترین شاخص کاندیدای اصلح است.
 
آیت‌الله غروی ادامه داد:‌ کاندیدای اصلح باید به چارچوب نظام معتقد باشد و بر موضوعاتی که مقام معظم رهبری نظر قاطعی دارند، پافشاری کنند.  
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی کاندیدای اصلح، افزود: کاندیدای اصلح باید فردی اصیل و ریشه‌دار باشد تا در کوران مسائل وادادگی در وی پدید نیاید.  
 
وی شرایط خانوادگی و سوابق کاندیدای اصلح را مهم دانست و بیان داشت:‌ کاندیدای اصلح باید قدرت اجرایی بالایی بتواند نقش رئیس‌جمهور را به درستی ایفا کند و از نیروی متخصص و کارآمد بهره گیرد.
 
آیت‌الله غروی با بیان اینکه ویژگی‌های مطرح شده در عرض یکدیگر نیستند، تصریح کرد: کاندیدای اصلح باید همه ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد و نبود هر یک از این ویژگی‌ها ضعف به شمار می‌آید.
 
وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید قدرت استفاده از خرد جمعی را داشته باشد و فکر نکند که همه‌کاره است، بلکه باید مسئولیت را به وزرا و معاونان بدهد و از آنها نیز مسئولیت بخواهد، وزرا باید گوش‌ به فرمان رئیس‌جمهور باشند بلکه باید وظایف‌شان را انجام دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار