فرماندار تهران درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر اینکه انتخابات ری و تهران به صورت یکپارچه انجام می‌شود، گفت: ما تابع قانون و مجری آن هستیم و مطابق قانون باید انتخابات ری مستقل از تهران برگزار ‌شود مگر اینکه قانون مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان برسد و باید این مسئله به ما به صورت قانونی ابلاغ شود تا مطابق آن عمل کنیم و در غیر این صورت انتخابات در ری به صورت مستقل از تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی فرماندار تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح آخرین آمار و ارقام مربوط به ثبت نام داوطلبین چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت.  
 
فرهادی ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از ارکان بسیار مهم در بحث انتخابات اطلاع‌رسانی است و یقینا این مسئله پویایی و نشاط را در جامعه ایجاد می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه در ستاد انتخابات شهرستان تهران تا دقایقی پیش ثبت نام 149 داوطلب به صورت قطعی انجام شده است، افزود: از این تعداد یک نفر روحانی، 133 نفر مرد و 16 نفر زن هستند.  
 
فرماندار تهران گفت: میان سن 25 تا 45 سال 117 داوطلب، 46 تا 60 سال، 26 داوطلب و 61 تا 75 سال، 5 داوطلب ثبت نام کرده‌اند یعنی به عبارتی ما امروز ثبت نام جوان‌ترین داوطلب و مسن‌ترین را داشتیم.  
 
فرهادی درباره  مدرک تحصیلی داوطلبان نیز گفت: دو نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم ، 85 نفر کارشناسی، 42 نفر کارشناسی ارشد و 14 نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند.  
 
وی از علاقمندان به ثبت‌نام برای نامزدی در انتخابات شوراها خواست که ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
 
فرماندار تهران همچنین اظهار داشت: در بخشداری کن و آفتاب هم 16 کاندیدا ثبت نام کرده‌اند.  
 
فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر اینکه انتخابات ری و تهران به صورت یکپارچه برگزار می‌شود،‌گفت: ما تابع قانون و مجری آن هستیم و مطابق قانون باید انتخابات ری مستقل از تهران برگزار ‌شود مگر اینکه قانون مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان برسد و باید این مسئله به ما به صورت قانونی ابلاغ شود تا مطابق آن عمل کنیم و در غیر این صورت انتخابات در ری به صورت مستقل از تهران برگزار خواهد شد.  
 
وی در پاسخ به سوالی که آیا تاکنون مشکلی بر سر راه داوطلبان بوجود آمده است یا خیر؟ اظهار  داشت: فرمانداری در حال حاضر در حال تمرین سامانه بوده اما وزارت کشور زحمات بسیاری را متحمل شده است.  
 
فرماندار تهران تصریح کرد: شبکه با اندکی تاخیر به پیشخوان‌های دولت متصل شد که این مسئله خود به نوعی مشکل محسوب می‌شود و ارتباط فرمانداری‌ها با وزارت کشور انجام شده و از صفر تا صد ثبت‌نام‌ها به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود.
 
فرهادی ادامه داد: مشکلی که اکنون داریم این است که نمی‌توانیم امکان تفکیکی را از وزارت کشور دریافت کنیم اما اگر در همین حد پیش برویم مشکلی پیش نخواهد آمد.  
 
وی درباره تمدید ساعت ثبت‌نامی داوطلبان انتخابات شوراها گفت: زمان ثبت‌نام از داوطلبان شوراها تا ساعت 17 تمدید شده است و خواهش ما از ثبت‌نام کنندگان این است که روزهای اول مراجعه کنند اما ستاد انتخابات تهران موظف است تا زمانی که مراجعه‌کننده وجود دارد نسبت به ثبت‌نام وی اقدام کند.  
 انتهای پیام/

برچسب ها: فرهادی ، فرماندار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار