رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات آتی در فرصت‌سازی برای انقلاب اسلامی، گفت: انتخابات امر مبارکی است و نباید موجب سایش توان ملی شود.

به گزارش  حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان بوشهر که با حضور استاندار و نمایندگان این استان برگزار شد، ضمن تقدیر از امدادرسانی به زلزله‌زدگان بوشهری گفت: وقتی با مردم صحبت می‌کردم آنها در مجموع از سرعت عمل مسئولان ابراز رضایت داشتند؛ با توجه به زلزله آذربایجان شرقی که حجم وسیعی داشت، مسئولان بوشهری توانستند با دقت و سرعت بیشتری امداد رسانی به زلزله‌زدگان را انجام دهند.

لاریجانی در پاسخ به مطالبه حجت‌الاسلام پورفاطمی از رئیس مجلس برای کمک به افزایش وسعت خانه‌هایی که قرار است برای زلزله‌زدگان ساخته شود، گفت:‌در این باره فکر می‌کنم مردم نیز چنین نظری داشته باشند. لذا ما در مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. البته اخیرا طرحی را در مجلس تصویب کردیم که سازوکار لازم برای استفاده از منابع در زلزله‌ها را تعیین می‌کنند که امیدواریم شورای محترم نگهبان در این باره نظر بدهند تا ابلاغ شود.

رئيس مجلس با بیان اینکه ایران یک کشور زلزله‌خیز است، افزود: با توجه به گسل‌هایی که در ایران وجود دارد می‌توان سازمان روشن‌تری را برای فعالیت در حوزه زلزله‌ها مامور کرد تا از تجربیات برای مواجهه بهتر با مشکلات استفاده کرد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز کشور حساس و سرنوشت‌ساز است و این شرایط نیاز به دقت و ارزیابی بیشتری دارد گفت: ما در این شرایط باید شرایط را به طور دقیق ارزیابی کنیم؛ استفاده از نیروهای انسانی و خبره‌های کشور ضرورت دارد.

لاریجانی همبستگی ملی را برای مقابله با مشکلات ضروری دانست و در عین حال تاکید کرد: دشمنان ما به دلیل انقلابی بودن ما مشکلاتی را برایمان به وجود آورده‌اند اما ما باید با تحمل هزینه‌ها اجازه عملی شدن توطئه‌های دشمن را ندهیم.

وی با اشاره به اهمیت مجاهدت در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: امروز کشورهایی که مجاهدت ندارند شرایط ویژه‌ای دارند و برخی مقامات غربی با یک تلفن نظر آنها را تغییر می‌دهند اما ما استقلال سیاسی داریم.

رئيس دستگاه قانونگذاري با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: انتخابات در کشور ما یک قوت فرصت‌ساز است ما باید از این فرصت‌سازی‌ها استفاده کنیم و اجازه ندهیم فرصت‌سازی به فرصت‌سوزی تبدیل شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید در انتخابات با سایش‌های سیاسی توان ملی را با مشکل مواجه کنیم، تاکید کرد: در کشور ما دوز اختلافات نباید این طور باشد که در امور تاثیرگذار باشد؛ انتخابات امر مبارکی است و آدابی دارد لذا اگر آدابش رعایت شود قطعا موجب سایش توان ملی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به مسائل کشور درکی درست داشته باشیم،‌گفت: با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کردند ما باید مشکلات اقتصادی را با توجه به تولید حل و فصل کنیم چرا که موتور محرک اقتصاد ما تولید است.

نماينده قم در مجلس با اشاره به مشکلات نقدینگی در کشور گفت: اگر بخش تولید را باثبات کنیم سرمایه گذار ایرانی سرمایه خود را به سمت تولید می‌برد اما اگر تولید، امنیت و برنامه‌ریزی نداشته باشد کسی در آن سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

رئیس مجلس توجه به تولید را لازمه خلق حماسه اقتصادی دانست و گفت: در مشکلات کشور گرچه تحریم موثر است اما ما می‌توانیم از ظرفیت‌های فعلی کشور برای خلق حماسه اقتصادی و رونق تولید استفاده کنیم تا اقتصاد کشور را شکوفا کنیم.

لاریجانی راه مقابله با مشکلات را همگرایی سیاسی دانست و گفت: برای مقابله با مشکلات همه باید متحد باشند.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل بعد از انجام سفری یک روزه بوشهر را به مقصد تهران ترک کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار