يک مقام زندان هاي رژيم صهيونيستي اعلام کرد حدود سه هزار فلسطيني در زندان هاي اين رژيم روز چهارشنبه در چارچوب يک اعتصاب غذاي يک روزه به مناسبت روز اسراي فلسطيني، از خوردن صبحانه خودداري کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ فلسطيني ها به منظور نشان دادن همبستگي خود با اسراي کرانه باختري، شرق بيت المقدس و غزه که در زندان هاي اسرائيل نگهداري مي شوند، در راهپيمايي ها و تجمعات در مناطق فلسطيني شرکت کردند.

بنابر اعلام گروه اسرائيلي حامي حقوق بشر «بتسلم»، تعداد زندانيان فلسطيني به چهار هزار و هفتصد و سيزده تن مي رسد.در کرانه باختري، حدود ششصد تن از اقوام زندانيان فلسطيني در تحصني در ميدان عرفات در مرکز رام الله شرکت کردند و پس از آن، برخي از آنها قصد دارند به سمت يک زندان نظامي همجوار راهپيمايي کنند.

يک تجمع ديگر در شهر نابلس در شمال کرانه باختري برگزار شده است. از سوي ديگر در غزه، صدها نفر در راهپيمايي از مرکز شهر غزه به سمت دفتر کميته بين المللي صليب سرخ شرکت کردند.به گفته مقامات، قرار است يک تحصن ديگر در ساعت چهارده به وقت گرينويچ در دروازه دمشق در شرق بين المقدس برگزار شود.

بنابر اعلام وزارت اسرا، از فلسطيني هايي که در حال حاضر زنداني هستند، حدود سيصد و بيست نفر تحت «بازداشت اداري» هستند به طوريکه بدون تفهيم اتهام در بازداشت بسر مي برند و اين بازداشت هر شش ماه يکبار قابل تمديد است. مراسم روز اسراي پارسال نمادين بود زيرا اسرائيل در آن روز خضر عدنان، يک عضو جهاد اسلامي را که در اعتراض به بازداشت بدون تفهيم اتهام به مدت بي سابقه شصت و شش روز اعتصاب غذا کرده بود، آزاد کرد.

                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اعتصاب ، اسیر ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار