مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور، سهم تعاون در اقتصاد كشور را كمتر از 10 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در برنامه پنجم توسعه كشور به 20درصد افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،امیر میمنت آبادی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در اتاق تعاون استان زنجان افزود: نمایندگی این صندوق به اتاق تعاون و بانک توسعه تعاون استان زنجان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: استان زنجان می تواند از 400 تا 500 میلیارد ریال سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بهره مند شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور تاکید کرد: صندوق تعاون قبل از تاسیس وزارت تعاون تا سال 88 با عنوان موسسه اعتباری در كشور فعال بود اما از آن پس براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و لایحه اصل 44 قانون اساسی در قالب بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون آغاز به كار كرد.

میمنت آبادی افزود: وجود صندوق ضمانت در بخش تعاون یک خلاء بود اما از سال 89 با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور این مشكل تا حدودی برطرف شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وجود دارد و این صندوق می تواند 10 برابر سرمایه خود ضمانت نامه صادر كند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور گفت: تاكنون استفاده چندانی از سرمایه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نشده است و تاكنون تنها هزار و 500 میلیارد ریال ضمانت نامه از طریق این صندوق صادر شده است.

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اكنون از 13 هزار و 500 میلیارد ریال كفایت سرمایه ای برخوردار است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون كشور گفت: این صندوق می تواند 70 درصد ضمانت نامه لازم برای طرح هایی را كه بانک ها امكان اعطای تسهیلات به آن را دارند صادر كند و سقف ضمانت نامه 15 میلیارد ریال خواهد بود.

میمنت آبادی یادآور شد: برای شركت های دانش بنیان 80 درصد ضمانت های مربوطه صادر خواهد شد.

وی گفت: باید به تعاونی ها توجه بیشتری شود و در این راستا با بهره مندی از اصول تعاون آهنگ رشد با محوریت عدالت اجتماعی كه یكی از الزامات توسعه پایدار است صورت می گیرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور افزود:  تعاون تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر توسعه اجتماعی اقتصادی جوامع دارد.

میمنت آبادی یادآور شد: در راستای تحقق نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری باید از ظرفیت های تعاونی ها به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ظرفیت مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری است./ک

برچسب ها: تعاون ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.