عضو کميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقايان براي پرداخت سهم توليد و کشاورزي و جبران کسري يارانه‌ها به دنبال راهي هستند تا بتوانند منابع مالي بدست آورند نه اينکه مانند پرداخت عيدانه از صندوق توسعه ملي پرداخت کنند، افزايش قيمت بنزين نه مصوب بود و نه مکتوب بلکه فقط به صورت صحبت و پيشنهاد به آن پرداخته شد و با توجه به فضايي که درحال حاضر در مجلس حاکم است، مجلس هيچ چيز را حتي يک ريال گران نخواهد کرد.

"عزت‌الله يوسفيان‌ ملا" نماينده آمل و لاريجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد افزايش قيمت بنزين گفت: اين پيشنهاد نه مکتوب است و نه هنوز تصويب شده بلکه چند تن از نمايندگان پيرامون اين مسئله صحبت کردند و آن هم دليل دارد.

وي در بيان دلايل اين امر ادامه داد: در فاز اول هدفمندي يارانه‌ها،دولت حدود 45 هزار تومان به اعضاي خانوار يارانه پرداخت کرده است اما سهم توليد و کشاورزي در فاز اول پرداخت نشد که البته دولت مدعي است پرداخت کرده اما واحدهاي توليدي خلاف اين امر را بيان مي‌کنند.

يوسفيان‌ملا با اشاه به اين مسئله که درآمد هدفمندي يارانه‌ها در فاز اول به ازاي هر نفر 45 هزار تومان نبود تصريح کرد: رقم پرداختي بايد پايين‌تر از مبلغ فعلي مي‌بود و دولت علاوه بر اينکه سهم توليد و کشاورزي را پرداخت نکرد مبلغ پرداختي خانوار را هم بيش از مبلغ واقعي پرداخت کرد و در اين مورد شايعاتي هم به وجود آمد که اين مبلغ از منابع ديگري تامين شده است.

عضو کميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر قرار نيست از مبلغ پرداحتي يارانه‌ها کسر شود يا واضح تر اينکه اصلا امکان کسر از اين مبلغ وجود ندارد و از طرف ديگر مجلس اصرار دارد که سهم توليد و کشاورزي هم پرداخت شود زيرا در غير اين صورت کشاورزي و توليد از بين رفته و اشتغال بي‌معنا مي‌شود.

وي ادامه داد: به همين دليل آقايان براي پرداخت سهم توليد و کشاورزي و جبران کسري يارانه‌ها به دنبال راهي هستند تا بتوانند منابع مالي بدست آورند نه اينکه مانند پرداخت عيدانه از صندوق توسعه ملي پرداخت کنند.

نماينده لاريجان در ادامه اظهار داشت: بايد به اين مسئله توجه کرد که وقتي پرداخت بيش از درآمد باشد نمي‌توان به آن هدفمندي گفت، هدفمندي به اين معنا است که درآمد داشته باشيم و اين درآمد بين مردم توزيع شود.

وي در رابطه با راهکارهاي ارائه شده در اين زمينه بيان داشت: راهکارهايي مانند افزايش قيمت بنزين از 400 به 700 تومان و همينطور نرخ آزاد آن از 700 به 900 تومان مطرح شده اما قيد شده که گازوئيل افزايش قيمت نداشته باشد زيرا اکثر ماشين‌ها در کشاورزي با گازوئيل کار مي‌کنند.

يوسفيان‌ملا تاکيد کرد: اين مسئله نه مصوب بود و نه مکتوب بلکه فقط به صورت صحبت و پيشنهاد به آن پرداخته شد و با توجه به فضايي که درحال حاضر در مجلس حاکم است، مجلس هيچ چيز را حتي يک ريال گران نخواهد کرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اگر مجلس پا پيش بگذارد و با تورم 40 درصد بنزين را هم گران کند اوضاع اقتصادي وضعيت مناسبي نخواهد داشت، مجلس بايد در جهت کاهش نرخ تورم و کاهش قيمت‌ها گام بردارد زيرا هر تصميمي در مورد افزايش قيمت سوخت خصوصا بنزين مسائل سوء دنبال داشته و آثار تورمي دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، بنزین ، مجلس ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار