ابراهیم ابراهیم معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی که در رأس هیأتی در تهران به سر می‌برد با محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاريجاني" با ابراهیم ابراهیم معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی که در رأس هیأتی در تهران به سر می‌برد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره راه‌های گسترش همکاری‌های حقوق بشری و قضایی دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی تبادل نظر و گفتگو کردند.

ابراهیم که کشورش ریاست دوره‌ای گروه بریکس( برزیل - روسیه - هند- چین و آفریقای جنوبی) را برعهده دارد و در رأس هیأتی به منظور شرکت در کمیته مشترک سیاسی ایران و آفریقای جنوبی به تهران آمده است.

وي ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی و استقبال از پیشنهاد تشکیل کمیته دو جانبه حقوق بشری گفت: ایران و آفریقای جنوبی زمنیه‌های همکاری مشترک فراوانی ازجمله در مسائل حقوق بشری و قضایی دارند که در سایه تعامل و درک متقابل امکان توسعه آنها فراهم است.

لاریجانی نیز با تاکید براینکه حقوق بشر برای ایران موضوعی مهم است، اظهارداشت: همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری ایران و آفریقای جنوبی می‌تواند محور خوبی برای همکاری‌های موثر در جنبش غیرمتعهدها باشد.

دبير ستاد حقوق بشر خاطرنشان كرد: با همكاري‌هاي دوجانبه ايران و آفريقاي جنوبي می‌توان در برابر سوء استفاده آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی همپیمان آن از موضوع حقوق بشر، سیاسی کردن آن و نیز اعمال سیاست دوگانه در برخورد با موضوعات حقوق بشری جلوگیری بعمل آورد و در مباحث حقوق بشری فضایی بوجود آورد که در آن فرهنگ‌ها اجازه ظهور و بروز بیابند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار