مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: اداره کل استاندارد سمنان در زمینه آزمایشگاه‏های تخصصی و راه‏اندازی و فعالیت اینگونه واحدها در کشور نمونه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران عباس رستمی امروز در حاشیه بازدید شماری از دانش‏ آموزان سمنانی از آزمایشگاه‏های استاندارد استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان توانسته است شمار قابل توجهی از آزمایشگاه‏های تخصصی را در این استان راه‏اندازی کند که این امر در بین استان‏های مختلف کشور کمتر رخ داده است.

وی تصریح کرد: سمنان از نظر راه‏اندازی آزمایشگاه‏های تخصصی با همکاری دانشگاه‏های موجود در این استان، مراکز علمی و تحقیقاتی و موسسات آموزشی در کشور جایگاه خوبی را در اختیار دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان با بیان اینکه همواره در این استان آزمایش‏های مختلفی بر روی کالاهای تولیدی انجام می‏شود، از مردم خواست به علامت استاندارد روی محصولات تولیدی توجه کنند.

بر اساس این گزارش جمعی از دانش‏ آموزان آموزشگاه راهنمایی دخترانه «مریم» سمنان از آزمایشگاه‏های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان بازدید کردند.

در این بازدید آموزشی که با حضور دو گروه 32 نفری از دانش‏آموزان پایه سوم راهنمایی صورت گرفت، کارشناسان این اداره کل در هر واحد آزمایشگاهی، توضیحات آموزشی لازم را به این گروه 64 نفری ارائه دادند.

کارشناسان آزمایشگاه‏های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان سعی کردند تا فرهنگ استاندارد را با زبان ساده و جذاب برای این افراد درونی‏سازی کرده و دانش‏ آموزان را به خرید کالای استاندارد ترغیب کنند.

همچنین فواید استاندارد و عملکرد آن در زمینه ایمن‏سازی کالا و خدمات در هر بخش به آن‌ها توضیح داده شد.

در پایان آموزش هر واحد آزمایشگاهی، سئوالاتی در رابطه با همان بخش از دانش‏ آموزان پرسیده و به بهترین و کامل‏ترین پاسخ‏ها جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.