معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش مدیران در بهبود وضعیت آموزشی مدارس گفت: یک مدیر باید بتواند در مدرسه برای دانش‌آموزان تدریس، تصویر، مباحثه و احساس خوب ایجاد کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا آرمان در جمع مدیران مدارس و حوزه ستادی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: مدیری خوب است که شاداب‌ترین، محبوب‌ترین و آگاه‌ترین فرد در جمع معلمان باشد.

وی افزود: باید مدیران مدارس را به خوبی شناسایی کرد و به نقاط ضعف و قوت آن‌ها پی برد و قبل از آغاز به کار یا عزل یک مدیر به وی آموزش‌های لازم داده شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان  تصریح کرد: برخی از مدیران دائماً از نبود امکانات و وضعیت اقتصادی صحبت می‌کنند، این شیوه خوبی در مدیریت نیست و آنان باید بدانند که یک مدیر خوب همیشه باید سعی کند از کمترین امکانات بهترین استفاده‌ها را ببرد و عملکرد مثبت خود را به افراد بازدیدکننده گزارش کند.

وی تأکید کرد: مسئولان و کارشناسان باید به این مهم توجه کنند که همیشه نباید دیگران را مقصر دانست بلکه باید ابتدا به این مسئله توجه کنند که خود چه نقشی در رفع یا ایجاد یک مشکل آموزشی داشته‌اند.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای توانمندی معلمان باید ابتدا بهترین و مجرب‌ترین نیروها را که می‌توانند امر تدریس و آموزش به دیگر معلمان را انجام دهند، شناسایی و سپس نسبت به آموزش آنها اقدام کرد.

آرمان عنوان کرد: آموزش و پرورش نرماشیر در انتخاب مدیران خود عملکرد بسیار خوبی داشته است و این یکی از دلایل پیشرفت مسائل آموزشی در این شهرستان است.

وی به نقش مدیران در بهبود وضعیت آموزشی مدارس اشاره کرد و افزود: یک مدیر باید بتواند در مدرسه خود برای دانش‌آموزان تدریس خوب، تصویر خوب، مباحثه خوب و احساس خوب ایجاد کند.

آرمان گفت: دانش‌آموزان از نظر شیوه‌های یادگیری به چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها یکی از شیوه‌های فکر کردن، تماشا کردن، درگیر شدن و مباحثه کردن و یا با کمک احساس را یاد می‌گیرند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های یک مدیر خوب را تیپ‌شناسی دانست و گفت: مدیری خوب است که بتواند، تشخیص دهد دانش‌آموزان از نظر تیپ و شخصیت در چه گروهی قرار دارند.

آرمان از نظر تیپ‌شناسی دانش‌آموزان را به سه گروه خودشیفته بالا، خودشیفته پایین و خودشیفته نرمال تقسیم‌بندی کرد و افزود: میزان اهمیت‌دهی به خود در دانش‌آموزان سبب این تقسیم‌بندی می‌شود و دانش‌آموزانی که در گروه خودشیفته بالا هستند بر اثر شکست در زندگی ضربات سنگینی را متحمل می‌شوند.
برچسب ها: مدارس ، کرمان ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.