مديرعامل شركت نفت و گاز اروندان، فعاليت هاي انجام شده از سوي اين شركت در زمينه توسعه ساخت داخل را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سلبعلي كريمي به نقل از خبرنگار پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، اخذ گواهينامه هاي ISO، IMS، HSE-MS، ساخت داخل و بومي سازي، مديريت بهينه مخزن بر اساس روش IOR و EOR، راهبري تاسيسات پيچيده تزريق گاز (دومين در جهان و نخستين در خاورميانه)، توسعه ميادين غرب كارون، عملياتي كردن و راهبري واحد هاي بهره برداري و فعال كردن فازهاي توسعه اي را از دستاوردهايي اجرايي عملياتي شركت نفت و گاز اروندان برشمرد.

وي در زمينه توانمندي شركت نفت و گاز اروندان در زمينه ساخت داخل نيز گفت: هم اكنون اين شركت به همت كارشناسان و متخصصان داخلي توانسته نشت بندهاي كمپرسور تزريق گاز تا فشار 520 bar را براي نخستين بار در كشور بومي سازي كند.

كريمي ساخت و بومي سازي پانل كنترل سرچاهي مجهز به سيستم HIPPS، ساخت سيستم كنترل الكترونيكي تاسيسات واحد نفتي جفير، ساخت مجموعه كامل مكانيكال سيل پمپ هاي انتقال نفت واحد بهره برداري جفير، ساخت و بومي سازي رادياتور و سيستم خنك كننده پكيج توليد نيتروژن و تمامي آندهاي مخازن و ظروف فرآورش تاسيسات را از جمله فعاليت هاي شركت اروندان در زمينه توسعه ساخت داخل برشمرد.

وي تصريح كرد: هم اكنون نيز ساخت و بومي سازي مجموعه كامل پمپ هاي تزريق آب زائد تاسيسات دارخوين، نشت بندهاي كمپرسور فلش گاز، الكتروموتور پمپ انتقال نفت تاسيسات دارخوين و همچنين ساخت و بومي سازي نشت بند و قطعات يدكي مربوط به تمامي پمپ هاي فرآورش و كمپرسور پروپان در دست اجرا است.

كريمي در مورد فعاليت هاي بخش پژوهش و فناوري شركت نفت و گاز اروندان گفت: بر مبناي نظام نامه جديد پژوهش و فناوري، تعريف و اجراي پروژه هاي پژوهشي در راستاي نيازهاي تحقيقاتي شركت در زمينه هاي مديريت مخزن، توليد و بهره برداري، حفاري و زمين شناسي انجام شده است.  

وي از خاتمه يافتن مراحل پژوهش 22 پروژه تعريف شده اثربخش در سطح شركت نفت و گاز اروندان و كابردي كردن نتايج حاصل از پروژه ها خبر داد و گفت: از اين تعداد، هفت پروژه مربوط به مكانيزم توليد از مخزن، پنج پروژه ازدياد برداشت از مخزن، سه پروژه بهينه سازي گل حفاري، چهار پروژه در مورد كاهش و حذف رسوبات هيدروكربوري (واكس و آسفالتين)، سه پروژه كاهش توليد آب و فرازآوري مصنوعي از مخازن ايلام و سورك بوده است. 

به گزارش NIOC، شركت نفت و گاز اروندان در آذر ماه 1383 با تصويب هيات مديره شركت ملي نفت ايران تاسيـس شد. ايـن شـركت يكــي از شركت هاي تاثير گذار در زنجيره ارزش ساز در ســطح بين المللي در افق سال 1402 هجري شمسي شمرده مي شود. مــديريت مــخازن و صــيانت مستــمر از آن، اولويت در استفاده از فناوري ملي، مديريت بر اساس منــابع بنگاه اقتصادي با نگاه حــداكثر در آمد و حـداقل هزينه، حفــظ محــيط زيــست و جلوگيري از هر گونه آلودگي، انجام پروژه هاي بنيادين و كاربردي در حوزه هاي فعاليت شركت، ايجاد و حفظ ارتباطات بين صــنعت و دانشگاه از جمله استراتژي هاي مهم اين شركت است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار