رئیس بیمارستان فارابی گفت: دو بیمه تأمین اجتماعی و خدمات درمانی 14 میلیارد تومان به بیمارستان فارابی بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود جباروند، رئیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی با بیان اینکه همزمان با نوزدهمین سمینار فارابی سومین سمینار کاربرد سلول های بنیادی در ترمیم آسیب های چشمی برگزار خواهد شد گفت: ترمیم سلول های سطحی قرنیه در افرادی که دچار آسیب های ناشی از آلودگی های شیمیایی و سوختگی شده اند با پیوند سلول های بنیادی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیوند قرنیه در این افراد تقریبا غیر ممکن است یادآور شد: در صورت پیوند قرنیه پیوند شده پس زده می شود.

رئیس بیمارستان فارابی اظهار کرد: برای بازی گرداندن بینایی این افراد حتما باید از سلول های بنیادی استفاده شود که این سلول ها از اقوام بیمار گرفته شده و پس از کشت به قرنیه آسیب دیده پیوند زده می شود.

وی ادامه داد: این نوع درمان در بیمارستان فارابی برای دچار سوختگی یا آسیب های ناشی از آلودگی های شیمیایی استفاده میشود.

دکتر جباروند با بیان اینکه اگر آسیب چشمی در بیمار یک طرفه بوده و یک چشم سالم باشد  سلول های بنیادی از چشم سالم گرفته شده و با توجه به اینکه با پیوند این سلول ها سلول های ایمنی فعال نمی شوند نقش مؤثری در بهبودی دارد.

وی یادآور شد: در صورت استفاده از سلول های بنیادی گرفته شده از دیگران همزمان با پیوند سلول های بنیادی باید از داروهایی برای ترمیم سیستم ایمنی استفاده شود که هزینه بالایی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیوند قرنیه مصنوعی نتایج بهتری نسبت به پیوند سلول های بنیادی دارد اظهار کرد: در پیوند سلول های بنیادی باید از داروهای گران قیمت استفاده شود که در پیوند قرنیه مصنوعی نیازی به این کار نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با پیش بینی های انجام شده از نظر تجهیزات و وسایل پزشکی مشکلی نداریم افزود: حتی اگر تا 10 سال دیگر وسایل و تجهیزات پزشکی ندهند از نظر مواد مصرفی و تجهیزات مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس بیمارستان فارابی یادآور شد: تنها مشکل ما بیمه ها هستند که 14 میلیارد تومان بیمه های تأمین اجتماعی و خدمات درمانی به بیمارستان بدهکار می باشند.

 وی در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان جدید چشم پزشکی که از مهر ماه در مساحت 3 هزار متر مربع و در 6 طبقه آغاز به ساخت خواهد شد خاطر نشاتن کرد: ساخت این  بیمارستان 40 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که 10 میلیارد از دولت گرفته ایم و برای باقی مانده آن نیز دولت قول های مساعد داده است./ح
برچسب ها: بدهی ، بیمه ، سلول بنیادی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار