جمهوري اسلامي ايران با معرفي"اسلام عقلانيت گرا" در جهان ضمن ايجاد پيوندي منطقي با سياست و دين؛ الگويي مناسب براي تحولات بيداري اسلامي در منطقه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، "محمد رضا دهشيري"، معاون  پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ديدار با  هيئت فرهيختگان و نخبگان آلماني با تشريح سه ديدگاه اصلي پيرامون شريعت مقدس اسلام با عناوين"اسلام متحجر گراي سلفي"، "اسلام لائيك" و "اسلام عقلانيت گرا و تمدن مدار"؛ جمهوري اسلامي ايران را  منادي اسلام تمدن گرا و عقلانيت محور در جهان معاصر معرفي نمود .
وي با رد فعاليت هاي متجرين اسلام گرا كه با حمايت هاي برخي از كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تدارك و تغذيه مي شوند، نتيجه فعاليت اين گروه را انعكاس كاملا منفي در اذهان مخاطبان جهاني عنوان كرد و گفت : جمهوري اسلامي ايران با معرفي الگوي اسلام عقلانيت گرا در منطقه و جهان ضمن ايجاد پيوندي مانوس و منطقي با سياست و دين؛ الگوي مناسبي براي تحولات بيداري اسلامي در منطقه شده است و بر همين اساس ، وجهه مناسبي نيز در عرصه جهاني پيدا نموده است.
دهشيري با رد تبليغات منفي آمريكا ،صهيونيست ها و گروههاي سلفي كه در صددگسترش هر چه بيشتر موج  ايران هراسي و شيعه هراسي و همچنين ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان هستند، پيام انقلاب اسلامي ايران را پيام مودت ، گفتگوو همزيستي مسالمت آميز همه اديان و فرهنگها در كنار يكديگر بيان كرد .
معاون  پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اين  ديدار با اعلام آمادگي اين سازمان براي بسط و گسترش هر چه بيشتر مناسبات علمي، پژوهشي و دانشگاهي و نيز اعطاي فرصت هاي مطالعاتي  و پژوهشي به اساتيد و دانشجويان آلماني بر تقويت هر چه بيشتر اين مناسبات در قالب تفاهم نامه هاي علمي و پژوهشي ميان مراكز علمي دو كشور تاكيد نمود .
 
دهشيري همچنين بر آمادگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در جهت تقويت و تاسيس  كرسي هاي اسلام شناسي ، ايران شناسي و زبان فارسي در آلمان  تاكيد كرد .
معاون  پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در پاسخ به سوال يكي از اساتيد آلماني در خصوص تحولات سوريه و مصر  و نقش وجايگاه ايران در اين تحولات، به اجماع گروههاي متحجر و سلفي در نابودي ثروت تمدني سوريه از يك سو و نيز مبارزه با روند مناسب اصلاحات ساختاري در كشور مصر اشاره كرد و گفت . " حمايت جمهوري اسلامي ايران از سوريه ، حمايت از ثروت غني و تمدني فرهنگ سوريه است.
 وي درخصوص مصر نيز اظهارداشت: ما معتقديم برخي كشورهاي منطقه مخالف اتحاد ميمون و مبارك دو كشور اسلامي و بزرگ و تمدن ساز منطقه يعني جمهوري اسلامي ايران و مصر هستند و لذا همواره در مسير تفرقه و شايع پراكني سير مي كنند.به لطف خدا و هوشياري مسئولين فرهنگي دو كشور ايران و مصر ، اين ارتباطات در حد مناسب و خوبي در حال رشد و گسترش مي باشد .
دهشيري  همچنين به نقش مخرب و يك سويه نگرانه آمريكا و صهيونيسم در ارائه  مطالب دور از واقعيت از فرهنگ و تمدن ايران اسلامي و همچنين به نقش حساس و اثر گذار فرهيختگان در ارائه تصوير درست و واقع گرا از جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد..
در پايان هيئت آلماني خواستار تداوم هر چه بيشتر مراودات دانشگاهي و پژوهشي مراكز مختلف علمي- دانشگاهي دو كشور شدند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار