مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از وجود2 هزار و 266 کلاس درس دونوبته در استان خبر داد.

اسدی‎پور گفت: در استان 415 مدرسه شامل 2 هزار و 266 کلاس درس بصورت 2 نوبته هستند که این امر دور از عدالت است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با مشارکت خوب خیرین در راستای توسعه کار خیر در استان، کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

اسدی‎پور در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی موجود لرستان گفت: در استان 3 هزار و 82 فضای آموزشی وجود دارد که 3 هزار و 930 واحد آموزشی در این فضاها وجود دارد و این بدان معنی است که تعدادی از فضاهای آموزشی ما در استان دونوبته هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در خصوص برنامه‎ریزی‎های این اداره کل گفت: باتوجه به برنامه‎ریزی‎هایی که صورت گرفته نیاز است تا برنامه پنجم توسعه 15 هزار و 447 کلاس درس در استان داشته باشیم که از این تعداد، نیازمندی‎ امروز ما در استان 7 هزار و 317 کلاس درس بوده که باز از این تعداد، 5 هزار و 667 کلاس درس را موجود داریم اما نیازمند بازسازی و مقاوم‎سازی هستند.

اسدی‎پور در ادامه تصریح کرد: مدارس جدیدالاحداث ما در استان یک‎هزار و 650 کلاس درس هستند که باتوجه به وضعیت اعتباری موجود اگر حضور پررنگ خیرین مدرسه‎ساز را نداشته باشیم قطعاً دولت با منابعی که در اختیار دارد به تنهایی قادر به تامین این تعداد کلاس درس نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: از نظر متوسط سرانه کشور به ازاء هر دانش‎آموز 3.8 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد که خوشبختانه با کارهای بسیار خوبی که طی چندسال اخیر انجام گرفته این سرانه در استان به حدود 4 مترمربع رسیده، ولی نرم قابل قبول و استانداردی که درصدد آن هستیم حدود 4.5 مترمربع است که جهت رسیدن به این سرانه استاندارد و رفع محرومیت‎های موجود در بخش فضاهای آموزشی و پرورشی استان به 670 میلیارد ریال نیاز داریم.

اسدی‎پور در خصوص مقایسه عملکرد 3 ساله این اداره کل عنوان کرد: متوسط کشوری 2 هزار و 160 مترمربع به ازاء هر کارمند است در صورتی که در لرستان این رقم 3 هزار و 122 مترمربع بوده یعنی همکاران ما بطور میانگین حدود یک‎هزار مترمربع از نظر زیربنا بیشتر از میانگین کشوری پروژه تحویل داده‎اند و نشان می‎دهد که آنان همانند خیرین در رفع نیازمندی‎ها و محرومیت‎هایی که در بخش فضاهای آموزشی و پرورشی موجود است، کوشا هستند.

وی با اشاره به رویکرد برگزاری جشنواره پانزدهم در استان اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما بحث تکمیل پروژه‎های نیمه‎تمام است که با توجه به محدود بودن منابع اعتباری دولت، 154 پروژه نیمه تمام که شامل 821 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر180 هزار مترمربع است تکمیل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در ادامه تاکید کرد: از این تعداد مدارس نیمه‎تمام، 22 پروژه در قالب 195 کلاس درس دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که امیدواریم با کمک خیرین تا مهرماه سالجاری بتوانیم 35 هزار مترمربع فضای آموزشی را به ادارات آموزش و پرورش تحویل دهیم./ع

برچسب ها: کلاس ، درس ، دونوبته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.