عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد: کليات لايحه بودجه سال جاري کل کشور، روز سه شنبه در صحن علني مجلس راي گيري مي شود و در صورت تصويب بررسي جزئيات آن در ارديبهشت ماه کامل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سليماني گفت: همکاري خوبي ميان دولت و مجلس وجود دارد و با توجه به نامگذاري سال حماسه اقتصادي و حماسه سياسي بايد تلاش کنيم بسترهاي لازم در بررسي بودجه هم با اين رويکرد فراهم شود.
وي گفت: اصلاح نظام توليد بايد در اولويت باشد تا سهم توليدکنندگان از قيمت نهايي کالاها و خدماتي که به مصرف کنندگان عرضه مي شود، افزايش يابد.
سليماني افزود: در حال حاضر ديده مي شود در برخي موارد قيمت محصولات به ويژه محصولات کشاورزي در شبکه توزيع تا سه برابر افزايش مي يابد و بخش عمده آن هم نصيب دلالان و واسطه گران مي شود که بايد اصلاح شود.
وي توسعه توليد را پيش نياز خلق حماسه اقتصادي دانست و گفت: بايد همه بخش ها اعم از مجلس، دولت و بخش هاي غير دولتي همکاري کنند تا اهداف سال حماسه اقتصادي تحقق يابد.
سليماني افزود: در بخش کشاورزي هم بايد مديريت منابع و توسعه نظام هاي آبياري بهره ور مورد توجه باشد.

**صرفه جويي 20 ميليون ليتري در مصرف بنزين با توسعه صنعت CNG

هم اکنون 3 ميليون و 300 هزار خودرو دوگانه سوز در کشور تردد مي کنند که مصرف سوخت گاز طبيعي فشرده CNG آنها به 20 ميليون متر مکعب مي رسد.
حسين هاشمي سخنگوي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور، گفت: اين ميزان معادل مصرف 20 ميليون ليتر بنزين است که با توسعه صنعت CNG صرفه جويي شده است.
وي افزود: ايران در زمينه آمار خودروهاي دوگانه سوز رتبه نخست را از نظر آمار خودروهاي دوگانه سوز دارد و بايد در اين زمينه بيشتر فرهنگ سازي کنيم.
هاشمي گفت: توسعه جايگاه هاي CNG در سال هاي اخير به شدت مورد توجه بوده است و بايد در کنار آن به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي هم توجه کنيم.
وي با بيان اينکه 75 درصد سبد سوخت مصرفي خودروها همچنان بنزين است، افزود: توسعه توليد خودروي سبک ديزلي هم در دستور کار است.
بنابراين گزارش؛ آمار جايگاه هاي سي ان جي فعال کشور با افتتاح همزمان 27 جايگاه جديد به يک هزار و 992 واحد رسيده است. با تجهيز و راه اندازي جايگاه هاي جديد آمار نازل هاي راه اندازي شده در سراسر کشرو به 11 هزار و 552 مورد رسيد.
با راه اندازي 27 جايگاه جديد در کشور، ظرفيت عرضه گاز طبيعي فشرده شده در کشور به دو ميليون و 152 هزار و 800 نرمال متر مکعب در ساعت بالغ شده است.
با تبديل کارگاهي و توليد کارخانه اي خودروهاي بنزين سوز به گاز سوز در مراکز مجاز و معتبر، تعداد خودروهاي گازسوز در حال تردد در کشور از 3 ميليون خودرو فراتر رفته و به 3 ميليون و 300 هزار خودرو رسيده است.
ايران پس از پاکستان، چين و آرژانتين، مقام چهارم را از نظر شمار جايگاه هاي سي ان جي به خود اختصاص داده است که با افزايش شمار آن به 2500 واحد در سال جاري، کشورمان دو کشور چين و آرژانتين را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.
هم اکنون نزديک به 15 ميليون خودروي گاز طبيعي سوز (CNG) در سراسر جهان تردد مي کند که بيش از 303 ميليون خوردوي در حال تردد آن با مصرف روزانه بيش از 20 ميليون متر مکعب به ايران اختصاص دارد./س
برچسب ها: بودجه ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار