عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق آئين نامه داخلي مجلس رئيس جمهور بايد در ارائه لايحه بودجه کشور در مجلس حضور پيدا مي کرد .

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ الياس نادران نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در جلسه علني امروز بهارستان و پيش از بررسي کليات لايحه بودجه سال 92 در صحن علني خطاب به رئيس مجلس گفت: تذکر بنده  بند ج ماده 112 است در اين بند تصريح شده که در کليات لايحه بودجه سالانه کشور پس از نطق رئيس جمهور سخنگوي کميسيون تلفيق گزارش کار خود را  ارائه مي دهد.

وي در ادامه افزود: در هنگام تقديم لايحه در اين خصوص تذکرات داده شد که چرا آقاي رئيس جمهور نيامدند و عملکرد برنامه بودجه سال 91 را ارائه دهند، شما آنجا توجيه کرديد که آئين نامه الزامي به حضور رئيس جمهور در تقديم لايحه بودجه نکرده است.

نماينده تهران تصريح کرد: در بند ج ماده 112 تصريح دارد که هيج جاي تفسيري براي هيئت رئيسه باقي نمي گذارد که بدون حضور رئيس جمهور جلسه شروع شود.

نادران افزود: اگر تفسير شما غير از نص صريح آئين نامه است، مطابق با آئين نامه داخلي تفسير را بايد از مجلس راي بگيريم  ظاهر حکم اين  است که آقاي رئيس جمهور در دفاع از کليات لايحه حضور پيدا کرده و نطق مي کردند سپس سخنگوي کميسيون از نظر کميسيون  دفاع  ميکردند.

وي اظهار داشت: اقدامي که صورت گرفته خلاف آئين نامه داخلي مجلس است بنابراين مذاکرات بايد متوقف شده و از آقاي رئيس جمهور دعوت شود تا وي از کليات لايحه بودجه صحبت کند.

لاريجاني خطاب به نادران اظهار داشت: البته نص آئيين نامه همين است که مي‌فرماييد به اين گونه که در بند ج ماده 112 پس از نطق رئيس جمهور در خصوص لايحه بودجه صحبت شود اما، اگر وي نبود به اين معنا نيست که مجلس کار خود را نمي تواند انجام دهد بلکه مجلس مي تواند ادامه پيدا کند.

 انتهای پیام/

 

برچسب ها: نادران ، کمیسیون ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار