بسته بندی یکی از بخش های سهم گرافیک است که متاسفانه سلیقه مردم از سوی سفارش دهنده ها نادیده گرفته می شود.

زهره ریاضی نقاش و طراح گرافیك در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره گرافیک بسته بندی در کشورمان گفت: در بسیاری از کشورهای جهان گرافیک بسته بندی بسیار مورد توجه است و در این زمینه نیز پیشرفت های متعددی را داشته ا‌ند. 
وی عنوان کرد: به عبارت دیگر گرافیک بسته بندی یکی از پر اهمیت ترین بخشهای گرافیک از نوع کاربردی آن است. 
وی گفت: متاسفانه در کشورمان با ضعف شدید این نوع گرافیک مواجه هستیم. 
وی اظهار داشت: مردم در طول روز با گرافیک بسته بندی برخورد دارند و علیرغم آنکه خوشبختانه سطح سلیقه مردم اعم از خاص که اطلاعات هنری دارند و نیز عام مردم بالا رفته، بنابراین انتظار دارند که با بسته بندی بهتری مواجه شوند و این در حالی است که کیفیت بسته بندی در ایران بسیار ضعیف است. 
رياضی مهمترین علت این ضعف را از سوی سفارش دهنده ها دانست و گفت: متاسفانه برخی از سفارش دهنده ها از سطح سواد هنری و بصری مطلوبی برخوردار نیستند بنابراین طراح گر‌افیکی که سفارش می گیرد هم نمی‌ تواند اعمال سلیقه کند، به همین دلیل بسته بندی مناسبی ارائه نمی‌ شود. 
وی بیان کرد: البته سفارش دهنده ها‌یی که سواد هنری و بصری مناسبی نسبت به گرافیک و بسته بندی ندارند تنها یک سوی ضعف بسته بندی هستند.
وی گفت: با ارئه بسته بندی ضعیف به سلیقه مردم هم توهین می شود چرا که ارائه این نوع بسته بندی به مردم به معنای بیان آن است که مردم هم آشنایی چندانی با موضوع هنر، گرافیک، بسته بندی ندارند و این در حالی است که مردم کشورمان خوشبختانه توانایی تشخیص صحیح را دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار