مهمترين مذاکرات سنا درباره قانون حمل سلاح طي بيست سال گذشته امروز آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ اين در حالي است که سنا از توافق دو حزب درباره بررسي سابقه افراد خبر داده است.اين هفته اين لايحه به رأي گذاشته خواهد شد.

جو مانچين نماينده حزب دموکرات و پت تومي نماينده حزب جمهوري خواه - ارائه کنندگان اوليه طرح - روز دوشنبه ساعات زيادي را صرف  جلب حمايت اعضاي سنا از اين طرح کردند تا جايي که دومين گروه حامي حمل سلاح در آمريکا حمايت خود را از آن اعلام کرد.تومي گفت اواخر روز دوشنبه حمايت قاطعانه اي از اصلاحيه قانون حمل سلاح اعلام نشد اما ما در حال تلاش براي تصويب آن هستيم.نماينده جمهوري خواه پنسيلوانيا يک روز قبل نيز گفته بود : من با همه صحبت کردم . به توافق نزديک شده ايم.

بر اساس اين لايحه، بررسي سابقه در ارتباط با فروش سلاح تجاري از جمله بررسي سابقه افراد در اينترنت افزايش خواهد يافت.در اين لايحه همچنين مجازات هاي سختي براي قاچاق سلاح و افزايش تدابير امنيتي در مدارس گنجانده شده است.انتظار مي رود چندين اصلاحيه در اين لايحه صورت گيرد.

در حالي که اين لايحه در معرض تهديد قرار دارد اما باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در اين باره تحت فشار قرار گرفته است و در تماس هاي تلفني با جمهوري خواهان و دمکرات هاي به رايزني با آنها در اين باره پرداخته است.

گابريل گيفوردز - عضو سابق کنگره آمريکا در سال2011 از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از حاميان افزايش تدابير امنيتي در باره حمل سلاح بود - اين هفته تلاش خواهد کرد سناتورها را به افزايش دادن بررسي سابقه افراد ترغيب کند.با وجود حمايت شماري از قانون گذاران آمريکايي با افزايش چک کردن سابقه افراد، اين طرح همچنان با سرنوشت نامعلومي مواجه است. هفته گذشته شصت جمهوري خواه به آغاز گفتگوها درباره اين لايحه رأي دادند و بسياري از آنها - به همراه برخي دمکرات هاي معتدل با مبارزات انتخاباتي در سال 2014 مواجهند - آشکارا اعلام کردند در حمايت از اين لايحه رأي نخواهند داد.

                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
                                        
برچسب ها: سنا ، قانون ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار