به گزارش روزنامه آمريكايي "وال استريت ژورنال" پليس بوستون و كارشناس ضد تروريسم آمريكا اعلام كرده اند كه نواحي مختلف شهر بوستون را با دقت مورد بررسي قرار داده اند و روز گذشته موفق شده اند تا پنج بمب منفجر نشده را كشف كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، روز گذشته در اين شهر دو انفجار مهيب روي داد.

به گزارش شاهدان عيني اين بمب ها در ميان كيسه ها و بسته هايي يافت شده بودند.

پليس اعلام كرده كه تمامي مناطق از وجود مواد منفجره پاكسازي شده است.

همچنين به نقل از خبرگزاري ها در اثر اين انفجارها دست كم سه نفر از جمله يك كودك 8 ساله كشته و 141 نفر زخمي شده اند.

خبرگزاري "صداي روسيه" نيز گزارش داده كه در ميان كشته شدگان 24 شهروند روس تبار وجود داشته اند. در پي انتشار اين خبر سفارت روسيه ديپلمات هايش را براي بررسي اين موضوع به محل حادثه اعزام كرده است. 

منابع امنيتي آمريکا از يک شهروند عربستاني که مظنون به دست داشتن در انفجارهاي بوستون است بازجويي کردند. شهروند عربستاني بازداشت شده با دستگاه هاي امنيتي آمريکا همکاري کرده و دست داشتن خود را در انفجارهاي بوستون تکذيب کرده است.

در پي سلسله انفجارهاي روز گذشته در "بوستون" كاخ سفيد با انتشار بيانيه اي اعلام كرده كه هنوز اطلاعاتي را در مورد عاملان بمبگذاري بوستون بدست نياورده است اما اين اقدام را مصداق بارز "اقدام تروريستي" قلمداد مي كند.  در ادامه اين بيانيه آمده است "هر اقدامي كه در آن از مواد و وسايل منفجره استفاده شود مصداق بارز يك اقدام تروريستي است. با اين حال ما هنوز نمي دانيم كه چه كسي عامل اين بمبگذاري بوده است. با اين وجود ما در حال انجام تحقيقات بيشتر هستيم تا تشخيص دهيم كه عامل اين بمبگذاري يك گروه تروريستي خارجي بوده يا گروهي داخلي." 

طبق گزارش ها "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا در پي انفجارهاي روي داده در بوستون با "باب مولر" رييس پليس فدرال آمريكا و "ژانت ناپوليتانو" وزير امنيت داخلي آمريكا ديدار داشته است. باراک اوباما در سخناني درباره حادثه انفجارهاي بوستون، گفت: درباره حادثه بوستون با گروه امنيت ملي جلسه اي داشتم، ما همچنان به بررسي و پاسخگويي به اين حادثه ادامه مي دهيم. ما از تمامي منابع دولت فدرال آمريکا براي کمک به مقامات ايالتي و محلي براي دفاع از مردم خود بهره خواهيم برد. بر اساس تحقيقات و آنچه پيش خواهد آمد تدابير امنيتي را سراسر آمريکا افرايش خواهيم داد.
وي افزود: مردم آمريکا براي بوستون دعا خواهند کرد و من وميشل براي خانواده قربانيان دعا خواهيم کرد.
اوباما گفت: ما هنوز به همه پاسخ ها دست پيدا نکرده ايم، اما مي دانيم که تعداد زيادي از مردم زخمي شده اند که شدت جراحات برخي از آنها در انفجارهاي مسابقه ماراتن در بوستون شديد است. من با رئيس اف بي اي و همچنين وزير امنيت داخلي آمريکا براي اختصاص دادن منابع لازم، تحقيقات و پاسخ دادن به حادثه گفتگو کردم.
رئيس جمهور آمريکا، گفت: من آخرين اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و بايد تاکيد کنم که در چنين روزي ما نه جمهوري خواه هستيم و نه دموکرات؛ ما آمريکايي هستيم، متحد و نگران براي شهروندانمان.
اوباما گفت : من همچنين با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و براي آنها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را براي درمان قربانيان و رسيدگي به خانواده آنها صرف کنند. من براي آنها مشخص کردم که همه آمريکايي ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ايستاد.
وي افزود: پليس بوستون، ماموران آتش نشاني، کارکنان بخش فوريت ها همانند گارد ملي به خوبي به وظايف خود عمل کردند و در همين زماني که ما در حال سخن گفتن هستيم آنها به اداي وظايف خود ادامه مي دهند. 
اوباما، گفت: ما هنوز نمي دانيم که چه کسي و چرا اين اقدام را انجام داده و مردم نبايد پيش از اينکه ما به همه حقيقت دست پيدا کرديم، نتيجه گيري کنند؛ اما اشتباه نکنيد که ما به همه اطلاعات دست پيدا خواهيم کرد و مي فهيم که چه کسي و چرا اين اقدام را انجام داده است.
اوباما تاکيد کرد:هر شخص و هر گروه بايد مسوليت اقدام خود را بپذيرند و با عدالت روبرو خواهند شد. وي ادامه داد: امروز روز هم ميهن و يک روز تعطيل در ماساچوست بود. روزي که مردم جشن گرفتند، روزي که رقابتي دوستانه در خيابان هاي بوستون در جريان بود. بوستون شهري سخت کوش است، مثل مردم ما و من مطمئنم که مردم بوستون با اتحاد و با کمک کردن به همديگر به عنوان شهري پر غرور به جلو خواهند رفت و مردم آمريکا در هر گامي با آنها خواهند بود.
اوباما گفت: هر اطلاعاتي که ما به دست بياورم، گروه ما به اطلاع شما خواهد رساند؛ ما در مرحله تحقيقات هستيم، اما بايد تاکيد کنم که ما خواهيم فهيمد چه کسي اين اقدام را انجام داده است  و آنها را مسئول خواهيم دانست.
يك مقام كاخ سفيد هم اظهار داشته كه اوباما دستور تحقيقات در اين باره را صادر كرده است. روزنامه "بوستون گلوب" نيز خبر داده كه بيش از 100 نفر از مجروحان به بيمارستان منتقل شده اند.

همچنين خبرگزاري فرانسه به نقل از يك ايستگاه خبري آمريكايي گزارش داده است كه پليس در حال جستجوي يك آپارتمان در حومه "بوستون" است كه گمان مي رود در ارتباط با اين انفجار بوده باشد. پليس ايالتي ماساچوست نيز شب گذشته اعلام كرد كه تحقيقات در اين باره ادامه دارد اما جزئيات بيشتري را اعلام نكرد. 

در پي انفجارهاي بوستون آمريکا، بدنبال وقوع چند انفجار در جريان مسابقه دوي ماراتن بوستون در آمريکا، فرانسه و انگليس تدابير امنيتي را در اين کشورها تشديد کردند. مانوئل والس، وزير کشور فرانسه پس از اين حادثه دستور داد تدابير امنيت در کشورش تشديد شود. در لندن نيز در آستانه مسابقه ماراتن روزيکشنبه تدابير امنيتي تشديد شد. 

برچسب ها: بمب ، بوستون ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
به نظر می رسد روی این 5 پنج بمب نوشته باشند:
ایران
کره شمالی
سوریه
و....
و....!!!
آخرین اخبار