سرمربی تیم ملی ورزشهای سه گانه کشورمان از نهایی شدن ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی فیلیپین خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد منصورزاده" در نشست خبری کادر تیم ملی ورزش های سه گانه کشور با اصحاب رسانه که در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی در یزد برگزار شد، تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله اول اردوی تیم ملی که با حضور 16 ورزشکار در چهار گروه سنی در تهران برگزار شد، 10 نفر به مرحله دوم اردو که از شانزدهم فروردین ماه به میزبانی یزد آغاز شده دعوت شدند.

وی در این نشست که در سالن آسیا ویژن مجموعه ورزشی شهید نصیری یزد برپا شد، افزود: به دنبال تمرینات سنگین هفته اول اردوی یزد و با انجام تست های فنی کادر تیم ملی، چهار نفر از ورزشکاران دعوت شده ریزش کردند و نهایتاً شش نفر برای ادامه اردو تا سی و یکم فروردین ماه در یزد و اعزام به مسابقات آسیایی انتخاب شدند.

سرمربی تیم ملی ورزشهای سه گانه کشورمان اسامی نفرات نهایی تیم ملی برای مسابقات فیلیپین را شامل "سلمان تیموری" از همدان و "نوید سلیم پور" از اصفهان در رده بزرگسالان، "احسان امینیان" از اصفهان و "محمد مهدی رحمتی" از چهارمحال و بختیاری در رده امید، "ساسان مالمیر" از کرمانشاه در رده جوانان و "مسعود علیزاده" در رده نوجوانان ذکر کرد.

وی با خوب ارزیابی کردن وضعیت تیم ملی و ابراز امیدواری برای ارتقاء سطح آمادگی تیم در ادامه اردوی یزد، خاطرنشان کرد: تیم ملی سوم اردیبهشت ماه عازم مسابقات آسیایی فیلیپین می شود و هفتم اردیبهشت ماه وارد مسابقات در خلیج سوبیک می شود.

منصور زاده مهمترین حریفان تیم ملی کشورمان در این رقابت ها را ژاپن، چین، قزاقستان و کره خواند و گفت: ورزش های سه گانه جمهوری اسلامی هم اکنون در مکان پنجم، ششم آسیا قرار دارد.

وی در رابطه اذعان کرد: ورزش های سه گانه که در رده بزرگسالان شامل یکهزار و 500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه سواری و 10 کیلومتر دو می باشد، در دنیا سابقه حدوداً 90 ساله و در آسیا 50 ساله دارد. این ورزش از سال 1381 به صورت انجمن فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1386 صاحب فدراسیون شد.

سرمربی تیم ملی ورزش های سه گانه ایران یادآور شد: مسابقات آسیایی فیلیپین 22 مین دوره مسابقات است و جمهوری اسلامی ایران برای هفتمین بار در این رقابت ها حضور می یابد.

"منوچهر عزیزی" مربی دو تیم ملی ورزش های سه گانه نیز ضمن قدردانی از دست اندرکاران میزبانی اردوی تیم ملی در یزد به خصوص هیات های ورزش های سه گانه، دوچرخه سواری و دومیدانی استان یزد، آمادگی بچه های تیم ملی را از لحاظ فنی و روحی مناسب ارزیابی کرد.

"محمدرضا ذکری" رییس هیات ورزش های سه گانه استان یزد نیز با اشاره به ایجاد مدارس قهرمانی سه گانه در مرکز استان و شهرستان ها ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی با همکاری آموزش و پرورش بر اصرار هیات بر استعدادیابی و توسعه این ورزش در رده های پایه تاکید کرد.

وی از شهرستان های مهریز و ابرکوه به عنوان قطب های ورزش سه گانه در استان یزد یاد کرد و گفت: با عنایت به انجام برخی تمرینات تیم ملی در اسلامیه شهرستان تفت و همکاری خوب مسئولان این شهرستان، امیدواریم امسال مدارس قهرمانی را در شهرستان های مهریز، ابرکوه، تفت و یزد به صورت ویژه داشته باشیم.

ذکری از وجود استعدادهای خوب این ورزش در استان یزد همچون "حامد خادمی" و "ابوالفضل مقصودی" نیز یاد کرد و ابراز امیدواری نمود: استان یزد در سال های آینده از جایگاه خوبی در کشور بهره مند شود.

"تقی پور" دبیر هیات ورزش های سه گانه استان نیز علاوه بر تاسیس مدرسه قهرمانی ورزشهای سه گانه در استان، از برگزاری پنج دوره مسابقات داخل استانی، دو دوره مسابقات دو گانه زمینی و سه دوره اعزام به مسابقات لیگ و قهرمانی کشور به عنوان دیگر فعالیت های این هیات در سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی و سخت کوشی مردمان یزد، اظهار کرد: امیدواریم استان یزد ورزشکاران خوبی را به این ورزش تحویل دهد.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی، با برگزاری کارگاه های آموزشی و کارگروه هایی سعی شد از مربیان تیم ملی برای آموزش مربیان استان بهره گرفته شود.

تقی پور در پایان با اشاره به این که این اولین میزبانی استان یزد از اردوی تیم ملی ورزش های سه گانه است، اعلام کرد: باید از کمک های شایان اهالی محله نعیم آباد یزد در برگزاری این اردو و حمایت های 1.5 ساله حسینیه بزرگ نعیم آباد از این ورزش استان قدردانی کرد./زر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار